استاندار همدان به عنوان حامی پژوهش معرفی شد

همدان- ایرنا- سید سعید شاهرخی استاندار همدان شامگاه سه‌شنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور به عنوان استاندار حامی پژوهش معرفی و تجلیل شد.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسوولان برگزار شد از یعقوب محمدی فر رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز تجلیل شد و همچنین استانداران فارس و آذربایجان شرقی نیز به عنوان استانداران حامی پژوهش معرفی شدند.

دبیر ستاد پژوهش و فناوری استان همدان در این آیین که در محل استانداری همدان برگزار شد اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش کمیته هفت گانه از جمله اجرایی، تبلیغات، دانش‌آموزی، پژوهشگران دستگاه های اجرایی، کمیته تعیین پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شکل گرفت.

یعقوب محمدی فر یادآوری کرد: برنامه های هفته پژوهش سال قبل از جمله نمایشگاه به صورت زنده برگزار شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با تلاش،حمایت و همت مسوولان برنامه ها به صورت مجازی برگزار شد.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی گسترده برای حضور در برنامه های مجازی هفته پژوهش، اختتامیه این آیین با حضور ۲۵۰ پژوهشگر برگزار و جوایز نیز اهدا شد.

محمدی فر با تاکید بر اینکه تبدیل علم به ثروت اولویت اصلی مراکز علمی است تاکید کرد: بی توجهی به این مولفه به طور حتم مضر بوده و عایدی و منفعتی به همراه ندارد با این وجود ایران از منظر رشد علمی در پله ۱۴ و ۱۵ قرار دارد.

وی افزود: مراکز علمی و پژوهشی باید چرخه ای ایجاد کنند از نظر جی بی تی یا تولید ناخالص ملی بر اساس سرانه که رقم خوبی نداریم  به رتبه خوبی دست یابیم، رتبه همدان سال گذشته ۱۴۰ امسال ۱۱۷ است و امیدواریم بتوان این رتبه را به ۲۰ برسانیم.

دبیر ستاد پژوهش و فناوری استان همدان ادامه داد: در این راستا هدفگذاری شده و حمایت از شرکت های دانش بنیان با قوت در حال پیگیری است همچنین در دانشگاه بوعلی بخش نوآوری و شتاب به زودی راه اندازی می شود.

محمدی فر با تاکید بر اینکه هدف جامعه دانشگاهی تبدیل شدن سرمایه گذاری به تولید ثروت در جامعه است گفت: استان همدان با وجود اینکه ۲ درصد جمعیت کشور را دارد اما حدود ۲.۵ درصد تولیدات علمی کشور را به خود اختصاص داده است.

امروز ۲۵ آذر به نام روز پژوهش نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha