عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در ٩ شهر آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در روزهای آینده، عملیات اجرایی پنج هزار و ١٠٠ واحد در شهرهای ارومیه، خوی، منطقه آزادماکو، بازرگان، پلدشت، شوط، مهاباد، نقده و اشنویه آغاز می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: بعد از پالایش ۴١ هزار و ١٧۴ متقاضی ثبت‌نام کننده، از این تعداد چهار هزار و ٣٣٣ متقاضی وجه اولیه به مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال را واریز کرده‌اند. 

وی ادامه داد: کارگزاری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن و در شهرهای ارومیه و مهاباد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعیین شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی در پنج قطعه زمین شهرهای ارومیه و مهاباد با ظرفیت یک هزار واحد آغاز شده است.

حمزه‌لو بیان کرد: نقشه‌های فاز اول تهیه شده، تجهیز کارگاه و آزمایش‌های ژئوتکنیک انجام شده است و تا پایان امسال اگر مشکلی پیش نیاید فونداسیون پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: هم‌چنین جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اراضی برای ساخت ٢ هزار و ٩٠٠ واحد مسکونی در قالب گروهی، اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام بخش خصوصی، صندوق یکم و بافت‌های ناکارآمد واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین زمین برای احداث یک هزار و ١٣۶ واحد مسکن در شهرهای سیه چشمه، اشنویه، محمدیار، نقده، شاهین دژ و تکاب تحویل بنیاد مسکن استان شده است.

حمزه‌لو بیان کرد: ١۴هکتار زمین نیز در شهرستان خوی تامین و نقشه های تفکیکی و آماده سازی تهیه شده است.

وی تاکید کرد: در منطقه آزاد ماکو شامل شهرهای ماکو، بازرگان، شوط و پلدشت نیز ٢ هزار و ۴٣٩ متقاضی واریز وجه کرده‌اند و اراضی مورد نیاز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.

به گزارش ایرنا، به زودی فراخوان ثبت‌نام برای متقاضایان جدید این طرح به شکل محدود در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، بوکان، محمدیار،شاهین دژ، نقده و سیه چشمه اجرا می‌شود. 

متقاضیان جهت پیگیری درخواست‌ها می‌توانند به سامانه جامع اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha