ایران و روسیه بر همکاریهای پارلمانی دو کشور تاکید کردند

مسکو - ایرنا - "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی و "ویاچسلاو والودین" رئیس مجلس دومای روسیه (مجلس سفلای پارلمان روسیه) در گفت و گوی تلفنی بر گسترش همکاریهای پارلمانی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، دومای روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: قالیباف و والودین در این گفت و گوی تلفنی راجع به همکاری های پارلمانی در چارچوب دو جانبه و چندجانبه تبادل نظر کردند. 

والودین رئیس دومای روسیه خاطرنشان کرد که روابط و همکاری های ایران و روسیه که ماهیت راهبردی دارد، توسعه می یابد. 

روسای مجالس ایران و روسیه درخصوص امکان دیدار دو طرف در آینده نزدیک نیز گفت و گو کردند.

والودین در این گفت و گو بر اهمیت روابط پارلمانی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دیدارها و مذاکرات سطح بالای پارلمانی میان مجالس دو کشور جریان دارد و این روابط سهم مهمی در توسعه و تسهیل مناسبات فیمابین داشته است.

وی ضمن تجدید دعوت از قالیباف جهت سفر به مسکو با اشاره به ابتکار وجود کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه گفت: امیدواریم در آینده  با رعایت  شرایط ناشی از همه گیری کرونا- شاهد برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه باشیم.

رییس دومای روسیه در پایان روابط ایران و روسیه را ممتاز و استراتژیک توصیف کرد و افزود: پارلمان و دولت روسیه آمادگی دارد که گفتگو و همکاری های همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران را پیرامون گسترش مناسبات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و همچنین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تداوم بخشیده و توسعه دهد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این تماس تلفنی ضمن تاکید بر مناسبات راهبردی دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که روابط پارلمانی با روسیه را بیش از پیش ارتقاء بخشد و  پارلمان های دو کشور باید نقش خود را در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین بخوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به روابط و مشورت های نزدیک روسای مجالس و پارلمان های دو کشور ابراز امیدواری کرد: در زمانی مناسب به روسیه سفر نماید.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به جایگاه مهم فدراتیو روسیه و جمهوری اسلامی ایران و همچنین ظرفیت های فراوان موجود دو کشور، طرفین می توانند نقش مشترک بیشتری در زمینه های مختلف ایفا کنند.

 قالیباف در پایان گفت: با توجه به وضعیت کنونی و تحولاتی که در صحنه روابط بین الملل در حال وقوع است، ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور و توسعه مناسبات دو جانبه مورد تاکید ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha