معاون فرماندار ملایر: نظارت‌ بر اجرای محدودیت‌های شب یلدا تشدید می‌شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به شکننده بودن شرایط نارنجی حاکم و احتمال بازگشت به وضعیت قرمز در صورت بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی،روند نظارت برای اجرا و اعمال محدودیت‌های کرونایی این شهرستان در آستانه شب یلدا تشدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین فارسی روز چهارشنبه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر، اظهار داشت: درهمین ارتباط ۱۶ تیم بازرسی برای نظارت بر اجرای محدودیت ها و برخورد قانونی با افراد متخلف در روزهای پایانی آذرماه فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت اصناف، کسبه و بازاریان تا ساعت ۲۰ شب، افزود: طبق مصوبه، صنف آجیل‌فروشان و قنادان موظف به رعایت این محدودیت و پایان کار و تعطیلی واحد در ساعت ۲۰ شب هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر به آغاز فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در ملایر طبق محدودیت‌های تعیین شده نیز اشاره و تاکید کرد: پنج تیم بازرسی از امروز(چهارشنبه) با حضور عوامل اتحادیه آرایشگران و فرمانداری ملایر تشکیل و کار بازرسی و نظارت بر فعالیت این واحدها را برعهده دارند.

فارسی ثبت‌نام در سامانه و نصب اپلیکیشن ماسک، ثبت شماره ملی و اسامی و آدرس مشتریان در سامانه و اعلام اسامی واحدها به دانشگاه علوم پزشکی همدان، نوبت‌دهی از روز قبل، ممانعت از پذیرش همراه، ارایه خدمات اولیه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی را از الزامات فعالیت آرایشگاه‌های زنانه عنوان کرد.

وی در عین حال اقناع‌سازی مردم را مهمترین‌ اقدام برای در خانه ماندن به خصوص در شب یلدا و رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد.
فارسی همچنین خواستار همراهی مراکز بهداشتی و نهادهای مرتبط در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شد و ادامه داد: این طرح هم اکنون با همکاری بسیج و شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان آغاز شده و تلاش ما باید ارتقای جایگاه ملایر در اجرای این طرح باشد.

اعمال قانون برای حدود یک‌هزار خودروی متخلف در ملایر

فرمانده انتظامی ملایر نیز دراین جلسه گفت: در راستای اعمال محدودیت‌های جدید کرونا، برای ۵۱۴ خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی،  ۳۱۳ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و برای ۸۵ دستگاه جریمه یک میلیون تومانی اعمال شده که در مجموع حدود یک‌هزار خودروی متخلف دراین شهرستان اعمال قانون شدند.

سرهنگ محمدباقر سلگی افزود: در این مدت با همکاری اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، یک‌هزار و ۵۰ مورد بازرسی انجام که در نتیجه ۶۹ واحد به دلیل تخلف در اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

لزوم همراهی مردم با طرح شهید سلیمانی

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز اظهار داشت: بسیج مخلصانه از زمان شیوع ویروس کرونا وارد میدان شد و هم اکنون نیز به اذن رهبر معظم انقلاب برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با تمان توان در کنار کادر بهداشت و درمان قرار دراد.
سرهنگ علی‌اصغر فارسی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی طرحی جامع و کامل است که در راستای بیماریابی، آموزش خانواده‌ها، پایش سلامت خانه به خانه، انجام تست کرونا ، حمایت از بیماران و در صورت لزوم بستری و قرنطینه افراد اجرا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha