به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب روز چهارشنبه در جلسه رابطین شعب استان ها در طرح ۳۰۷۰ افزود: خدمات غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی از سال های گذشته جزو سیاست های اصلی این سازمان بوده است، اما در مدیریت مصطفی سالاری قبل از شیوع کرونا نیز به عنوان یک اولویت معرفی شد.
وی رضایتمندی بیمه شدگان، افزایش بهره وری کارکنان و صرفه جویی در هزینه ها را از مزایای توسعه خدمات غیرحضوری برشمرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا لزوم توسعه خدمات غیرحضوری بیش از ÷یش احساس شد و تمامی بخش های سازمان برای تحقق این طرح بسیج شدند.
وی بر ارائه آموزش های لازم در زمینه خدمات غیرحضوری به همکاران شعب تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که این آموزش ها مستمر باشد.
عادل دهدشتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه مقرر شده است تا پایان سال جاری ۳۰ خدمت حضوری به صورت غیرحضوری ارائه شود، گفت: براساس این طرح، ۹۶ میلیون بار مراجعه سالانه به واحدهای بیمه ای ۷۰میلیون مراجعه کاهش می یابد.
دهدشتی افزود: تمامی بخش های سازمان تامین اجتماعی در اجرای این طرح مشارکت و در حال حاضر خدمات غیرحضوری(۳۰۷۰) از مهمترین برنامه های این سازمان است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۳ خدمت به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان معرفی شده است و مابقی تا پایان سال در اختیار ذینفعان قرار می گیرد.
دهدشتی، آموزش همکاران در معرفی خدمات غیرحضوری را نیز حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: بسته های آموزشی برای مخاطبان هم آماده شده و در قالب میزخدمت خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان و بازنشستگان معرفی می شود.
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: عزم راسخی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده و همه برای یک هدف واحد که توسعه خدمات الکترونیکی است، تلاش می کنند.
ربیع زاده با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر انجام این مهم افزود: تمامی سرویس های سازمان غیرحضوری می شوند تا از حجم مراجعات کاسته شود.
رضا امینی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی نیز با تشریح اهمیت اجرای طرح ۳۰۷۰ در شرایط کرونایی از تلاش های همکاران صف و ستاد برای پیشبرد این طرح قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.
نظر شما