تمامیت ارضی، خط قرمز ملت ایران است

ارومیه- ایرنا- نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران و نماینده ارامنه تهران و شمال ایران با صدور بیانیه‌ای، سخنان اردوغان را اقدامی غیر دوستانه دانسته و تمامیت ارضی را خط قرمز ملت ایران عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در پیامی که روز چهارشنبه. از سوی انجمن و کلیساهای آشوری در ایران صادر شده، آمده است: ما آشوریان در آذربایجان ایران اسلامی ضمن دفاع از صلابت و یکپارچگی کشور عزیزمان ایران اعلام می داریم تمامیت ارضی کشورمان خط قرمز ملت ایران است و توجه آقای اردوغان را به این شعر فردوسی جلب می کنیم 

"چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم وبر زنده یک تن مباد".

انجمن و کلیساهای آشوری ایران در ادامه این بیانیه آورده است: جناب آقای اردوغان ما آشوریان ایران در ارومیه همسو با برادران مسلمان خود، بکار گیری ادبیات جدید از سوی شما که متاسفانه بدون توجه به تاریخ و جغرافیای منطقه و در راستای نقشه دشمنان صلح و امنیت جهانی را بر زبان آورده را محکوم‌ می کنیم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران و نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای، سخنان اردوغان را نقض حقوق بین الملل دانست.

"شارلی انویه تکیه" و "آرا شاوردیان" در این بیانیه مشترک آورده اند: سخنان جناب اردوغان اقدامی غیر دوستانه، نقض حقوق بین الملل و حسن همجواری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیچ‌اقدامی نباید اصول حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران را تضعیف کند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران و همچنین نماینده ارامنه تهران و شمال‌ ایران افزوده اند: حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی یکی از مهمترین وظایف و فصل مشترک همه اقوام و ‌ادیان ساکن ایران در راستای ولایتمداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha