تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی در خراسان جنوبی امضا شد

بیرجند - ایرنا - تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی در بیرجند، بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امضا شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: علم و فناوری کلید حل مشکلات و توسعه کشور است و استقلال و قدرتمندی کشور را نیز به ارمغان می‌آورد.

سردار علی قاسمی با تاکید بر مدیریت منابع انسانی، فکری و فرهنگی استان افزود: با اصلاح ساختار مدیریتی، بکارگیری نخبگان دانشگاهی و توانمندسازی نیروی انسانی متفکر می‌توان منشا خدمات شایسته‌ای در حوزه تولید علم و فناوری و تبدیل ایده به محصول شد.

وی عنوان کرد: جامعه به حضور جهادگران علمی در عرصه‌های مختلف نیازمند است و سپاه همواره در کنار جهادگران عرصه علم و فناوری است.

مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی هم گفت: همکاری پارک علم و فناوری استان با مرکز خلاقیت‌های بسیج علمی از اهداف ما در جهت پیشبرد مسائل علمی و فناوری است.

مرتضی عظیمی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشرفت کشور علم و فناوری است و بسیج علمی بر همین اساس در عرصه‌های علمی ورود پیدا کرده است.

وی ترغیب بسیجیان مبتکر و خلاق به سمت ایده‌ها به محصول و تجاری سازی محصولات را از دیگر اهداف بسیج علمی با پارک علم و فناوری عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با پارک علم و فناوری اهداف بلند علمی و تجاری سازی محصولات را دنبال کنیم.

 رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم گفت: تجمیع منابع انسانی و زیرساخت‌های فنی می‌تواند جهش تولیدات فکری نخبگان و محصولات فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه معنی‌داری دهد.

محمدعلی ناصری افزود: این تفاهم‌نامه همکاری می‌تواند در استفاده بهینه از امکانات سخت‌افزاری و توسعه ارائه خدمات نرم‌افزاری به جوانان و ایده‌پردازان کمک شایانی کند.

در پارک علم و فناوری استان ۱۷۰ شرکت ثبت شده است که ۳۵ شرکت دانش‌بنیان هستند و برای حدود هزار نفر به‌طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha