سهم ۱۹ درصدی خراسان رضوی از نیروگاه‌های خورشیدی کشور

مشهد- ایرنا- مدیر کل دفتر جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: این استان با نصب هشت هزار و ۸۳۲ کیلووات نیروگاه خورشیدی خانگی سهم ۱۹ درصدی از این نوع نیروگاه‌ها و رتبه دوم را در کشور دارد.

مهدی تقوایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان از انرژی تجدیدپذیر از طریق نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که در این راستا ۴۸۰ نیروگاه یک تا ۱۰۰ کیلوواتی در شهرستان مشهد و ۴۲۴ نیروگاه در شهرستاهای دیگر خراسان رضوی نصب شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این نیروگاه‌ها توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نصب شده که خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاه‌ها و عرضه آن به شبکه برای این مددجویان درآمدزایی داشته است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح "جهاد روشنایی" که با مشارکت بسیج سازندگی و شرکت توزیع نیروی برق اجرا می‌شود، قرار است هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس پنج مگاواتی در استان نصب شود.

وی افزود: در این راستا مقرر شده است در مرحله نخست هزار متقاضی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و شرکتهای توزیع استان و قرارگاه بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) با اولویت مناطق روستایی و محروم شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی شوند.

تقوایی ادامه داد: با عنایت به ابلاغ منابع در قالب بند ه تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ به بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات به منظور درآمدزایی برای مددجویان، تعدادی از متقاضیان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی مورد شناسایی قرار گرفتند که از این تعداد مدارک ۱۳۵ متقاضی تکمیل و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. 

وی گفت: در مرحله بعد ۳۰۰ متقاضی دیگر زیرپوشش این نهاد از شهرستان‌های گناباد، بجستان، سبزوار و باخرز برای دریافت تسهیلات بانکی نصب نیروگاه خورشیدی به بانکها معرفی خواهند شد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: زمینه معرفی مددجویان متقاضی دریافت تسهیلات بانکی برای نصب نیروگاه خورشیدی از سوی بهزیستی استان نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است پیگیریهای لازم برای اختصاص کمک های بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به هر متقاضی زیرپوشش این نهاد انجام شود.

تقوایی گفت: نصب هر نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی به طور متوسط ماهیانه ۱۰ میلیون ریال درآمد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha