۴۳ میلیارد ریال برای ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی شهر بوکان هزینه شد

مهاباد- ایرنا- شهردار بوکان گفت: ۴۳ میلیارد ریال طی سال جاری برای اجرای طرح ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی این شهر و هدایت آن به سیمینه‌رود هزینه شده است.

بابک رستم‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقدامات زیربنایی، پرهزینه‌ترین پروژه درون شهری بوکان یعنی هدایت آب‌های سطحی با نگاه به توسعه متوازن شهر در برخی مناطق به اتمام رسیده و در برخی مناطق دیگر نیز مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

وی مهمترین معضل این شهر در چند سال گذشته را آبگرفتگی معابر، کوچه‌ها، خیابان‌ها و منازل عنوان کرد و افزود: با اجرایی شدن طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر به سمت رودخانه سیمینه‌رود، این معضل در حال از بین رفتن است.

شهردار بوکان با بیان اینکه این طرح در ۲ محور اصلی اجرا شده، گفت: در قالب این طرح عملیات ساخت و احداث کانال جمع‌آوری و هدایت روان آبهای سطحی در خیابان شهید چمران که از سال گذشته شروع شده بود، با رسیدن به فلکه فرمانداری به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این مرحله ۲۳ میلیون ریال هزینه شده است، اضافه کرد: این کانال با وصل شدن به سیستم هدایت آب‌های سطحی در ضلع غربی میدان فرمانداری، آب های ناشی از بارش برف و باران بخش بزرگی از مناطق شهر را به سیمینه رود هدایت می‌کند.

"رستم‌پور" طول این پروژه را یک کیلومتر عنوان کرد و بیان کرد: با ترمیم نقاط حفاری شده، خط شمالی خیابان شهید چمران به طرف بوستان ساحلی بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: محور بعدی در اجرای این طرح مهم، لوله‌گذاری و احداث کانال جمع‌آوری و هدایت روان آب‌های سطحی در بلوار محمد رسول الله (ص) این شهر بود.

رستم‌پور افزود: در این مرحله نیز برای جمع‌آوری و انتقال روان آب‌های سطحی ناشی از بارش‌های برف و باران در منطقه مسجد " تنعیم"، شهرداری بوکان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

شهر بوکان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha