نساجی – مس رفسنجان؛ فرصت فرار از بحران

ساری – ایرنا - ششمین مسابقه نساجی مازندران در لیگ بیستم بعدازظهر امروز پنجشنبه مقابل مس رفسنجان در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود و شاگردان فاضلی برای فاصله گرفتن از شکست سنگین مقابل سپاهان در بازی قبلی، چاره‌ای جز برد مقابل تیم تازه‌وارد لیگ بیستم ندارند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران امروز و در نخستین روز هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور باید در قائمشهر از مس رفسنجان میزبانی کند. دیداری که از ساعت ۱۵ به عنوان یکی از دو دیدار نخستین روز هفته هفتم آغاز می‌شود و نساجی برای این که بتواند از قرار گرفتن در حلقه حاشیه‌ها و انتقادات فرار کند باید هر سه امتیاز این مسابقه را به دست بیاورد.

شاگردان وحید فاضلی که یک بازی کمتر نسبت به تیم کرمانی برگزار کرده‌اند، با ۵ بازی ۷ امتیازی هستند و در رتبه دهم جدول قرار دارند و رفسنجانی‌ها هم از ۶ بازی خود فقط ۵ امتیاز کسب کردند و اکنون تیم چهاردهم جدول هستند. نساجی در شرایطی روی پله دهم جدول ایستاده که تا پیش از بازی با سپاهان در هفته ششم، به دلیل تفاضل گل بهتر با یک بازی کمتر رتبه هفتم جدول را در اختیار داشت و حتی در صورت پیروزی مقابل سپاهان این شانس را داشت که اکنون تیم سوم جدول رده‌بندی باشد. اما شکست سنگین 4 بر صفر در نقش جهان سبب شد که نساجی به نیمه پایینی جدول سقوط کند و حالا برای این که دوباره در جمع تیم‌های نیمه بالایی جدول قرار بگیرد چاره‌ای جز برد ندارد.

 نساجی‌چی‌ها در این دیدار باید مقابل تیمی قرار بگیرند که به نظر می‌رسد در مسیر صعودی قرار دارد. عملکرد و روند نتیجه‌گیری مس رفسنجان نشان می‌دهد که این تیم با تیمی که در ابتدای لیگ بیستم بود متفاوت است و به مرور در حال بهتر شدن است. مس هفته اول و دوم را مقابل استقلال و گل‌گهر باخت، هفته سوم در مصاف با آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل نخستین امتیاز را کسب کرد، هفته چهارم بازی را به تراکتور واگذار کرد، در پنجمین دیدار نیز یک امتیاز از سایپا گرفت و بالاخره در هفته ششم موفق شد نخستین برد خود در لیگ بیستم را با نتیجه ۲-۰ مقابل نفت مسجد سلیمان کسب کند. به عبارتی دیگر سه شکست مس رفسنجان مقابل سه تیم مدعی رقم خورد.

این روند نتیجه‌گیری و انگیزه‌ای که برای شاگردان محمد ربیعی به واسطه کسب نخستین برد در لیگ برتر ایجاد شده می‌تواند امتیازی برای مس رفسنجان در دیدار امروز باشد. از سوی دیگر مروری بر بازی‌های مس رفسنجان در لیگ برتر که محمد آقاجانپور اهل بابل و سجاد عاشوری هافبک قائمشهری را در اختیار دارد، نشان می‌دهد این تیم هر چند نتیجه مناسبی کسب نکرده، اما فوتبال خوبی ارائه می‌کند و ضعف در گلزنی سبب شده نتواند تاکنون به آن چه که مد نظر کادر فنی تیم بوده برسد.

سرمربی نساجی برای دیدار امروز احتمالا باید تاکتیکی متفاوت از آن‌چه که در دیدار با سپاهان به کار گرفته بود را در زمین پیاده کند. ضعف خط میانی نساجی در آن دیدار و حتی در بازی با نفت مسجد سلیمان که با برد نساجی به پایان رسید آشکار بود و حالا با مصدومیت نظری و دوری سه هفته‌ای او از مسابقات این ضعف بیشتر به چشم خواهد آمد. امیر جان‌ملکی مدافع نساجی نیز دچار مصدومیت شده و فاضلی امکان استفاده از او را ندارد. بنابراین احتمال این که نساجی در این دیدار نیز برای مدیریت میانه زمین با مشکل مواجه شود می‌تواند وجود داشته باشد.

 اما نقطه امیدواری برای کادر فنی و هواداران نساجی، بازگشت مجتبی ممشلی و احسان قهاری دو مدافع اثرگذار این تیم به ترکیب نساجی است. این دو بازیکن که مدت‌هاست به دلیل مصدومیت امکان بازی برای نساجی را نداشتند، فصل قبل عملکرد خوبی برای نساجی داشتند و حالا با بازگشت آن‌ها و قرار گرفتن‌شان در کنار دو بازیکن باتجربه خط دفاع نساجی یعنی حامد شیری و مجتبی بیژن، می‌تواند تا حد زیادی شکاف‌های خط دفاع نساجی را پر کند.

دو تیم امروز در شرایطی به مصاف همدیگر می‌روند که هر دو به برد نیازی اساسی دارند. نساجی هر چند که یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها دارد، اما برای فاصله گرفتن از فضای شکست سنگین هفته ششم، باید با سه امتیاز از این دیدار خارج شود تا هم از نظر روحی شرایط تیم تغییر کند و هم در جدول موقعیت بهتری به دست بیاورد. در سوی دیگر زمین هم مس رفسنجان این فرصت را دارد تا با کسب یک برد چند پله دیگر نیز در جدول صعود کند و با سبقت گرفتن از نساجی حتی به طور موقت تا رتبه نهم هم بالا بیاید و روند صعودی خود را ادامه دهد. نساجی هم در صورت برد در این دیدار ۱۰ امتیازی می‌شود و می‌تواند دست‌کم به طور موقت تا رتبه نهم جدول صعود کند.

نساجی و مس رفسنجان زمانی که در لیگ آزادگان حضور داشتند بارها مقابل هم قرار گرفتند که برخی از این دیدارها مسابقات پرگلی از آب در آمد. حالا دو تیم با ترکیبی کاملا متفاوت نسبت به چند سال پیش این بار در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند. نکته قابل توجه این که عمده دیدارهای دو تیم یک برنده داشت و دو تیم کمتر تن به تساوی داده‌اند. دو تیم دو بار به نتیجه تساوی رضایت دادند، دو بار مس نساجی را شکست داد و در دو بازی هم نساجی برنده میدان بود. پرگل‌ترین مصاف‌های دو تیم کسب برد خانگی ۳-۱ نساجی مقابل مس رفسنجان در هفته یازدهم لیگ آزادگان فصل ۹۶-۹۷ و پیروزی ۴-۱ مس رفسنجان در هفته شانزدهم لیگ آزادگان فصل ۹۴-۹۵ بود.

مسابقه امروز را سعید رحیمی مقدم قضاوت می‌کند و سید یعقوب حجتی، مرتضی یوسف شهریاری و رضا قاسمی نیز او را همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha