استاندار: مشکلات کرمان با استفاده از ساختار قانونی قابل رفع است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان خطا به مدیران گفت: نگویید مشکلات حل نمی‌شود و توجیه نکنید زیرا هرچیز با همفکری و ارائه راهکار قابل رفع است که در این زمینه باید از ساختارهای عبور از بحران و شیوه های قانونی استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی کرمان افزود: دغدغه دستگاه قضایی استان کرمان در رفع موانع سرمایه گذاری و حفظ و افزایش اشتغال حتی از برخی دولتی ها بیشتر است و در مواجهه رودررو با نمایندگان مجلس و روسای دستگاه قضایی استان مباحث را واکاوی کردیم.

وی اظهار داشت: تمامی کارگروه های چندسال اخیر و بسیاری موارد برای فرار از تار و پود مقررات و قوانینی است که به دست و پای کشور پیچیده است و رهبر معظم انقلاب با دستور به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، نظر کارشناسان اتخاذ شد و آنان اعلام کردند که ۱۱ هزار ردیف قانون در کشور وجود دارد و این آمار به سرعت در حال افزایش است و کشور را با چالش قوانین دست و پا گیر، گیر انداختیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نظام کارمند محوری و تعدد قوانین با وجود تجربه بسیاری کشورها فسادآور است گفت: روسای جمهوری ما فاسد نبودند اما در تمامی دولت ها فساد وجود داشته است زیرا در کنار قوانین متعدد، راهکارهایی وجود دارد که موجب فساد می شود.

وی تصریح کرد: مجلس تیمی ورزیده با شعار اصلی نجات کشور از قوانین دست و پاگیر، شکل دهد زیرا آن مجلس در انقلاب تاریخی می‌شود.

زینی‌وند افزود: سطح مدیران کرمان از میانگین استان ها به لحاظ تجربه و دانش فنی بسیار فراتر است که این امر همه‌چیز را برای توسعه کرمان فراهم کرده است.

وی بیان داشت: ۵۰۰ میلیارد تومان سهم ما از تسهیلات تبصره ۱۸ کشور بوده، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرونده معرفی کردیم اما رتبه ما در بین استان ها قابل قبول نیست.

استاندار کرمان گفت: دور یک میز ننشستیم مشکلات را حل کنیم و همه‌چیز را به کارگروه‌ها واگذار کردیم و زمانی به سراغ کار رفتیم که زمان دریافت تسهیلات را از دست داده بودیم.

وی ادامه داد: ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ گردشگری کشور بوده که از این میزان ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و هنوز پرداخت نشده که علت آن کم کاری مدیران است.

وی با بیان اینکه کار غیرقانونی از کسی نمی‌خواهیم گفت: اقدامات خوبی در فضای کسب و کار استان کرمان انجام شده که باید توسعه یابد و ظرف یک هفته با رفع ابهامات، سامانه مانیتورینگ پنجره واحد مجوزها را با رفع حداکثر ایرادات راه اندازی شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان راهکار تامین بودجه را پیدا کند زیرا مانیتورینگ پنجره واحد الکترونیکی بسیاری از مشکلات سرمایه گذاری استان را رفع می کند.

وی با بیان اینکه وضعیت برق آب و گاز استان کرمان شکننده است افزود: در حوزه زیرساخت ها به مشکل خوردیم و مشکل آب قابل رفع است و در این زمینه از سرمایه گذاران بی انگیزه حمایت نمی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha