۲۹۰۰ نفر برای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان همدان مشارکت دارند

همدان- ایرنا- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در راستای همکاری بسیج و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح شهید سلیمانی و کنترل همه گیری ویروس کرونا در این استان مشارکت فعال دارند.

به گزارش ایرنا، سردار «مظاهر مجیدی» روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان همدان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرما همزمان با سراسر کشور  در استان همدان آغاز شد و برای اجرای آن پنج هزار نیرو در بسیج آموزش دیدند که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در مراکز امدادگر درمانی و خانه های بهداشت به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۷ پزشک و یک هزار و ۲۰۰ بهروزه نیز در روند اجرای این طرح فعال هستند، اظهار داشت:  ۱۰ هزار بسته معیشتی و سه هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی تاکنون در راستای اجرای این طرح تهیه و به خانوارهای دارای بیمار مبتلا به کرونا اهدا شده است.

سردار مجیدی گفت: درهمین ارتباط  ۱۰۰ هزار ماسک و پنج هزار بسته بهداشتی نیز تا پایان هفته تهیه و در اختیار افراد مورد نظر در شهرستان‌های استان همدان قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۵۵۳ تیم نظارتی، ۶۷۸ تیم مراقبتی و ۶۴۰ تیم حمایتی نیز نقش فعالی در روند اجرای هرچه بهتر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برعهده دارند.

وی تاکید کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون پنج هزار و ۶۶ مورد غربالگری و ۶۲۴ مورد بیماریابی در استان همدان انجام شده است.

سردار مجیدی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح به۵۷ واحد تجاری بی توجه در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با مهار ویروس کرونا تذکر داده شده و تعدادی نیز پلمب شده است.

اجرای طرح «حاج قاسم سلیمانی» از ابتدای آذرماه با همکاری وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با هدف قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha