ساخت ۴۰ فضای آموزشی شهرستان ملایر در دست اجراست

همدان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۴۰ پروژه آموزشی(فضای آموزشی و تحصیلی) شهرستان ملایر در دست اجراست که از این تعداد ۲۲ طرح از محل اعتبارات استانی، هشت طرح از محل اعتبارات ملی و ۱۰ طرح نیز از محل کمک های خیّرین اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، «محمدحسین مرادی» روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره اینکه یکی از پروژه ها نوسازی مدرسه سیف است، افزود: عملیات اجرایی این مدرسه سال ۹۷ و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شده که اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه تاکنون 4 میلیارد تومان از محل کمک های خیرین جمع آوری و هزینه شده است.

مرادی افزود: ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای اجرای این پروژه اختصاص داده شده که تکمیل کامل این پروژه حدود 4 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه اعتبار مربوط به تجهیز سینما فرهنگیان شهر ملایر از منابع استانی و بسیار محدود است، اظهارداشت: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای این سینما اختصاص یافته که تجهیز کامل این مجموعه به اعتباری در حدود 500 میلیون تومان نیاز دارد.

مرادی یادآور شد: پروژه استخر فرهنگیان شهرستان ملایر نیز از محل اعتبارات استانی در حال ساخت است که با توجه به محدود بودن منابع استانی، می‌توان حداقل چهار طرح اولویت‌دار را معرفی و از ظرفیت بنیاد برکت برای تکمیل آنها استفاده کرد.

وی، درباره مدرسه خیّرساز ارگسی ملایر نیز گفت: این طرح بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از آن اختصاص داده شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه گفت: سینما فرهنگیان یکی از سالن‌های بزرگ این شهر برای برگزاری آیین‌ها و مجالس است که روند تجهیز و نوسازی آن به دلیل کمبود اعتبار طولانی شده که تسریع دراین روند نیازمند تامین اعتبارات موردنیاز است.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» اظهار داشت: در همین ارتباط می‌توان از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای تامین منابع مالی موردنیاز این طرح کمک گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با تاکید بر اینکه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره دارای اولویت آموزش و پرورش شهرستان ملایر می‌توان از ظرفیت بنیاد برکت نیز استفاده کرد، ادامه داد: طی سه سال گذشته بنیاد برکت علاوه بر احداث چندین مدرسه در روستاهایی همچون حسین‌آبادناظم و شاملو و زمان‌آباد الفاوت، ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای احداث خانه‌های عالم و تکمیل مساجد روستایی هزینه کرده است.

وی آغاز عملیات اجرایی مدارس روستاهای کمری و علوی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان همدان را موجب خرسندی دانست و گفت: برای تسطیح و آسفالت محوطه مدرسه خیّرساز ارگسی ملایر نیز که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از محل قیر سهم بازآفرینی شهری می توان استفاده کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز دراین جلسه خواستار نظارت و توجه بیشتری بر روند آموزش‌های مجازی و غیرحضوری دانش‌آموزان به‌ویژه در مدارس سمپاد شد و اظهار داشت: در این مدارس (تیزهوشان) باید شایسته‌سالاری رکن اصلی مدیریت باشد و در حال حاضر برخی آموزش‌ها نارضایت‌هایی را برای والدین ایجاد کرده است.

«حسین فارسی» با تاکید بر اینکه استفاده طولانی مدت دانش‌آموزان از تلفن همراه برای سلامتی آنان مضرّ و خطرناک است و افزود: آموزش مجازی تقریبا موفق عمل کرده، اما نقص‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز به کسب رتبه ششم استان همدان در کشور و رتبه چهار ملایر در استان در اجرای برنامه آموزشی شاد اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش ما این است با همکاری و مساعدت خیّران و دیگر نهادها، بتوانیم شرایط و فضا را برای آموزش مجازی تمامی دانش‌آموزان در این شهرستان مهیا کنیم.

محمدرضا بشری، تکمیل سینما فرهنگیان را مطالبه جدی شهروندان ملایری دانست و افزود: در این زمینه قراردادی به مبلغ ۴۱۰ میلیون تومان با پیمانکار منعقد شده که این میزان اعتبار برای تجهیز مجموعه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کف و صندلی‌های سالن قدیمی و نیاز به تعویض دارد، تاکید کرد: چنانچه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سینما فرهنگیان اختصاص پیدا نکند، این طرح تعطیل خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha