۷۰ درصد ظرفیت کارشناسی ارشد بی‌آزمون‌ متعلق به دانشگاه آزاد است 

تهران-ایرنا- رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امورفارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ثبت نام بدون آزمون داوطلبان درمقطع کارشناسی ارشد، بیش از ۹۵هزار ظرفیت به دانشگاه آزاد اختصاص یافته که معادل۷۰ درصد مجموع ظرفیت پذیرش در این مقطع در بین همه دانشگاه‌ها است.

به گزارش پنجشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی افزود: هم اکنون در ۲۸۰ واحد دانشگاه آزاد تنوع پذیرش دانشجو در گروه های مختلف تخصصی مقطع کارشناسی ارشد با بیش از ۵۰۰ رشته گرایش وجود دارد.

وی به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: وجود بیش از ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه آموزشی و تحقیقاتی و صنعتی شامل ۶ هزار و ۷۷۲ آزمایشگاه، سه هزار و ۳۹۴ کارگاه آموزشی و تحقیقات صنعتی، ۴۴۶ آزمایشگاه تحقیقاتی دارای ۱۴۰ هزار و ۱۸۶ تجهیزات آزمایشگاهی و ۴۰۰ دستگاه تحقیقاتی پیشرفته که امکان ۲ هزار و ۲۷۰ نوع خدمات آزمایشگاهی ، ۱۰‌ها مرکز تحقیقاتی، پارک‌های فناوری، سراهای نوآوری، مراکز رشد و… جهت خدمت رسانی به ویژه به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی فعال است که این امکانات در کنار پراکنش وسیع جغرافیایی، فضای پرجاذبه ای را برای دانشجویان، پژوهشگران و مخترعان جوان این دانشگاه فراهم کرده است.

وی یکی از عرصه های علمی موفق دانشگاه جهت شکوفایی استعدادهای علمی دانشجویان را سراهای نوآوری عنوان کرد و گفت: سراهای نوآوری بر مبنای مزیت‌ها و آمایش‌های منطقه‌ای شکل گرفته و تا پایان سال بیش از ۱۰۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت که ۲۲ کارگروه تخصصی وظیفه هدایت تیم‌های فناور را بر عهده دارند.

مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه شرایط تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها کم هزینه‌تر و با تسهیلات بهتری است، گفت: شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در همه دوره‌ها حداکثر ۸۰ درصد شهریه در دوره های شهریه پرداز دانشگاه های دولتی است.

وی مدعی شد : دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شبکه دانشگاهی کشور، بزرگترین شبکه دانشگاهی حضوری جهان و تنها شبکه دانشگاهی یکپارچه در کشور است. این دانشگاه همزمان تمامی ویژگی های دانشگاه های آموزش محور، پژوهش محور، کارآفرین و شبکه حل مسائل کشور در سطح ملی و منطقه‌ای را در خود دارد که این ویژگی‌ها در هیچ دانشگاه دیگری در کشور وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بزرگترین زیرساخت فیزیکی و ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و نوآوری است که زیرساخت‌ها و امکانات آن در بسیاری از شهرهای کشور بی نظیر است.

طهماسب کاظمی به حرکت روبه رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کسب رتبه های علمی درجهان اشاره و با استناد به آخرین ویرایش پایگاه علمی اینسایت (Incites) گفت: این دانشگاه با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال ۲۰۲۰ ، رتبه ۷۱ بین المللی و رتبه اول ملی و براساس تازه‌ترین رده‌بندی «مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان» هم رتبه اول ایران و رتبه ۳۹۵ جهان را در بین سایر دانشگاه ها کسب کرده است.

وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی براساس ویرایش ۲۰۲۱ رتبه‌بندی بین المللی بهترین دانشگاه‌های جهان«یو. اس. نیوز»، جایگاه نخست جهان در حوزه مهندسی مکانیک، در حوزه مهندسی عمران رتبه ۲۳ جهانی، در حوزه مهندسی شیمی رتبه ۲۹ بین المللی، در حوزه ریاضیات رتبه ۳۱ بین المللی، در حوزه انرژی و سوخت رتبه ۳۹ بین المللی و در حوزه مهندسی رتبه ۴۷ جهان را کسب کرده که این درخشش و پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف علمی و تخصصی در جهان حاکی از توسعه تولیدات علمی و پژوهش اثرگذار در واحدهای دانشگاهی است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ۶هزار ۴۸۵ مقاله علمی در سال ۲۰۲۰، ۱۶.۲۱ درصد پژوهش های علمی سال ۲۰۲۰ ایران را عهده دار است. همچنین ۱۷.۹۲درصد استنادات به تولیدات علمی کشور، ۲۱.۶۳ درصد مقالات پراستناد کشور و ۲۲.۵۸ درصد مقالات داغ و ۱۴.۳۴ درصد همکاری های بین المللی کشور را داراست.

وی با اشاره به اعلام فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد گفت: خوشبختانه ۹۲نفر از پژوهشگران برجسته دانشگاه آزاد اسلامی هم در لیست مکمل فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند که نشان دهنده توان بالای علمی محققان این دانشگاه در عرصه های علمی جهان است.

طهماسب کاظمی با اشاره به چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی در افق ۱۴۰۴ مبنی بر اینکه این دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شود، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کیفی در دانشگاه، جذب اعضای هیات علمی با مرتبه‌های بالای علمی است؛ به طوری که هم اکنون سهم هیات علمی با مرتبه استادیار به بالا در این دانشگاه افزایش مناسبی داشته وبه غیر از ۸ رشته، نسبت دانشجو به استاد کمتر از ۲۰ است.

عضو شورای گسترش، برنامه‌ریزی، آمایش و مهارت آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آنلاین کلاس های درسی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: در ترم گذشته تمام کلاس‌های واحدهای این دانشگاه با بیش از ۷۰۰ هزار کلاس آنلاین بر بستر مجازی با موفقیت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha