حمایت مردم از زندانیان نقش کلیدی در برنامه‌های ‌اصلاحی دارد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت:حمایت مالی و فرهنگی هدفمند مردم از زندانیان نقش کلیدی در اجرای برنامه های اصلاحی دارد.

«محمدمهدی حاج محمدی» عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با گروه‌های جهادی، فرهنگی و اشتغالزایی استان مرکزی در سالن جلسات دادگستری این استان در اراک، افزود: زندانیان به واسطه خطایی که مرتکب شده‌اند باید تحمل حبس کنند و نظام با رفعت اسلامی و برنامه‌های اصلاحی مسیر سلامت مجددو بازگشت انان به اغوش جامعه را می‌گشاید.

وی بیان کرد: در راستای برنامه‌های اصلاح و تربیت باید تلاش شود تا زندانی پای کار آید و یکی از عواملی که می‌تواند اعتماد زندانی را به سمت برنامه‌های اصلاحی جذب کند، کمک‌ و دستگیری اصولی و ‌نقش گروه‌های مردمی نسبت به خانواده زندانی است.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: سرمایه گذاری فرهنگی و اصلاحی در زندان‌ها اصلی ضروری است چرا که در غیر این صورت دشمن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خود را انجام می‌دهد.

حاج محمدی بیان کرد: زندان باید آموزشگاه نیکی‌ها ‌و کانون تربیت باشد و این مهم تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: مددجویان ندامتگاه‌ها مستحق شفقت و توجه هستند و نباید به دشمن و رسانه های معاند اجازه داد تا از این فرصت برای ضربه زدن استفاده کند.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اضافه کرد: می‌طلبد که وقت بیشتری  برای  امور تربیتی در زندان ‌ها گذاشته شود.

حاج محمدی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، دغدغه های زیادی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و زندانیان دارند و همیشه تاکید بر مراقبت از خانواده زندانیان در مباحث مطرح شده وجود دارد.

وی گفت: به ازای  هر ۲۴۸ زندانی در کشور یک مددکار اجتماعی وجود دارد و اسفندماه پارسال  دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد که در این زمینه ماموریت گروه‌های مردمی نقش مددکاری اجتماعی افتخاری است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آزادی زندانیان مالی نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۴ درصدی همراه است.

سید «عبدالمهدی موسوی» افزود: میزان کمک‌های مردمی استان مرکزی به ستاد دیه در هشت ماه سال جاری تغییری نسبت به مدت مشابه قبل ندارد.

وی بیان کرد: اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان اقدامی ارزنده در کشور است که  نتایج خوبی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: نگاه تحولی و دیدگاه انقلابی به زندان ها اقدامی ارزشمند و بی‌سابقه است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha