مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- موافقت وزیر نفت با گاز رسانی به روستاهای حاجی آباد، بازدید رییس بنیاد مستضعفان از روند احداث خط انتقال گوره به جاسک، تعیین مهلت ۱۵ روزه دستگاه قضایی برای ترخیص کالاهای اساسی، معرفی سرکنسول جدید هند و رهایی پلنگ ایرانی گرفتار در تله از مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته ( ۲۲ تا ۲۸ آذرماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس گفت: اودی ناریندارا اوگله با حضور در این نمایندگی نسبت به معرفی جانشین خود کی سودهاکاران، سرکنسول جدید کنسولگری هند در این استان اقدام کرد.

سعید شعبان عصر دوشنبه گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آقای اوگله ضمن ابراز رضایتمندی از روابط خوب در طول دوره‌ ماموریتش در بندرعباس گفت ارتباطات خوب فرهنگی و اقتصادی بین ایران وهند بسیار مورد تاکید مقامات هندی است.

هفته گذشته دهستان شمیل از توابع بخش تخت شهرستان بندرعباس با پیگیری استاندار هرمزگان و موافقت کشور به بخش ارتقاء پیدا کرد که تفسیر موضوعی و مراحل اجرایی آن به‌زودی از سوی استانداری اعلام خواهدشد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان عصر پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر گفت: ارتقای دهستان شمیل به بخش، در راستای ارتقاء خدمات رسانی به مردم این منطقه و به عنوان یکی از اولویت های مجموعه دولت در هرمزگان در دستور کار قرار گرفته بود.

اقتصادی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بندر پارسیان را اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و نفتی در ایران دانست که نیازهای تخلیه و بارگیری سه صنعت عمده انرژی‌بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم، سیمان را پاسخگو خواهد بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد هفته گذشته در مراسم پایان عملیات اجرایی سکوی شماره ۵ بندر پارسیان، اظهار داشت: با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های پیمانکاری را در کشور ایجاد کرده‌ایم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون۳۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی شامل کارت هدیه و بسته معیشتی در هرمزگان توزیع شده است.

سید پرویز فتاح چهارشنبه شب گذشته در نشست بررسی مصوبات سفر به لارک و کوشا احمدی که با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب (س) ، افزود: بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به مناسبت این ولادت باسعادت(س)، علاوه بر تعهدها و کمک های پیشین بنیاد مستضعفان، در هرمزگان توزیع خواهد شد.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در بخش کوشا احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد تعریف شده و دولت تاکید بسیاری برای رفع محرومیت این منطقه دارد.

فریدون همتی اظهار داشت: ۵۶۰ میلیارد ریال از این پروژه ها طی یکسال اخیر اتفاق افتاده و از مجموع اعتبارات پروژه های مشترک دولت و بنیاد مستضعفان در بخش احمدی، ۴۹۰ میلیاردریال پروژه در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی توسعه و مهندسی نفت گفت: مرحله نخست طرح خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و به موقع مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

تورج دهقانی روز چهارشنبه گذشته در حاشیه بازدید رییس بنیاد مستضعفان از تلمبه خانه شماره پنج خط انتقال نفت کوره به جاسک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندی شده این طرح تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

رییس روابط عمومی شرکت گاز هرمزگان از موافقت وزیر نفت برای گازرسانی به ۱۰۰ روستا در بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد خبرداد.

مسعود ناصری روز پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام در راستای توسعه رفاه اجتماعی مردم بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد و با پیگیری مجدانه شرکت گاز استان هرمزگان و حمایت استاندار و نمایندگان مجلس این استان صورت گرفته است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اعلام کرد: که میزان درآمد و تناژ فروش این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶۷ درصد افزایش یافته است.

فرزاد ارزانی روز یک‌شنبه گذشته به رسانه‌ها گفت: همچنین به لحاظ تناژ در هشت ماهه سال جاری، ۳۵ درصد محصولات فولاد هرمزگان در بازارهای صادرات و ۶۵ درصد در بازارهای داخلی به فروش رفته است.

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران هفته گذشته اعلام کرد: نفت‌کش آرتاویل پس از تعمیر از حوض خشک ایزوایکو خارج و بار دیگر به ناوگان شرکت ملی نفت‌کش ایران پیوست.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: اجرای طرح یارانه دستمزد امکان و زمینه اشتغال افزون‌بر ۵۰۰ نفر را در این استان ساحلی، صنعتی، معدنی و کشاورزی فراهم آورد.

هادی ابراهیمی روز پنجشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال بوده که در راستای حمایت از نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان اجرایی شده و براساس آن دولت وجهی را به عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می‌کند.

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: مشکل نهاده که تبدیل به معضلی برای مرغداران شده با هماهنگی انجام شده با وزارتخانه کمتر شده و به زودی حل می‌شود.

عباس زارعی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر هرمزگان سایر استان‌های کشور نیز در زمینه تامین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری خود در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی مشکل داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر پروژه های توسعه ای، زیرساختی و تعمیراتی که در بندرشهید رجایی در حال اجر است، طرح های متعددی نیز در بخش سرمایه‌گذاری و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده که از این بین هشت طرح مراحل نهایی سپری کرده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آب وفاضلاب هرمزگان گفت: تاکنون ۹۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب بندرعباس با اعتبار هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

علاء امیریان نژاد روز پنجشنبه گذشته با بیان این خبر به رسانه‌ها افزود: برای اجرای ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده شبکه فاضلاب بندرعباس نیز یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

استاندار هرمزگان گفت: رتبه عملکردی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با ۹ پله ارتقا از رتبه ۲۲ به ۱۳ کشوری رسید.

فریدون همتی روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، برگزاری نشست‌های منظم ماهیانه، اخذ مصوبه کشوری و استانی و پیگیری منظم اجرای مصوبات از جمله بخش‌های تاثیرگذار در کسب این رتبه است.

سخنگوی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در استان خرید بادمجان به روش توافقی شروع شده و تاکنون حدود ۱۰۰تن بادمجان خریداری و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

 علی اصغر خلیلی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد: کشاورزان به مراکز تعاون روستایی در شهرستان محل زندگی خود مراجعه و سپس میزان بادمجان موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان تعاون ‌روستایی جهت خرید اقدام کنند.

اجتماعی

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: هرچند حل مساله بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس در حوزه تخصصی این شرکت بوده اما در واقع رفعِ این دغدغه چیزی فراتر از تخصص آبفا را می‌طلبد و آن همکاری بین سازمانی است.

امین قصمی روز چهارشنبه گذشته در تشریح چالش و رفع بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس افزود: سازمان‌هایی همچون شهرداری، مسکن و شهرسازی، محیط زیست، استانداری، صنایع بندرعباس و در نهایت مردم به عنوان مطالبه گران اصلی این دغدغه باید برای رفع این چالش کمک کنند، اتفاقی که اگر نیفتد مساله فاضلاب همچنان به صدایی می‌ماند که به جایی نخواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی که در تله سیمی در کوههای بخش سندرک واقع در شهرستان میناب گرفتار شده بود از تله رها شد.

حبیب مسیحی تازیانی روز جمعه گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این پلنگ از روز سه شنبه در تله سیمی در منطقه درپهن واقع در بخش سندرک ، شهرستان میناب گرفتار شده بود که ساعت ۶ صبح روز جمعه توسط تیم تخصصی بیهوش و سپس از تله خارج شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: یک نیکو کار در اقدامی ارزشمند ۳۰ دستگاه ویلچر به بیماران و سالمندان زمین گیر زیرپوشش این نهاد اهدا کرد.

سیاوش عامری روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ارزش ویلچرهای اهدایی در مجموع ۶۰۰ میلیون ریال بوده که در اختیار بیماران و سالمندان زمین گیر مناطق محروم و روستایی هرمزگان قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در روزهای اخیر و با پایان طرح دو هفته ای محدودیت های کرونایی، میزان استفاده از ماسک در میان مردم هرمزگان بیش از پنج درصد کاهش یافته است.

دکتر حسین فرشیدی شنبه گذشته در این زمینه افزود: در طول اجرای طرح دو هفته ای محدودیت های کرونا، مردم هرمزگان مشارکت خوبی داشتند و در نتیجه این مشارکت ، در هفته سوم آذرماه شاهد کاهش ۲۶ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان در مقایسه با هفته قبل تر و کاهش ۴۵ درصدی نسبت به دو هفته قبل تر بودیم.

شهرداری منطقه یک بندرعباس تا پایان سالجاری اقدام به کاشت حدود ۲۰۰ هزار گل فصلی در محدوده این شهر کرد.

مهدی رنجبری مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس روز پنجشنبه گذشته در این زمینه گفت: اطلسی، آهار، جعفری، شب بو، شمعدانی، کلم زینتی، استئوس پرموم، همیشه بهار و گازانیا از مهم‌ترین گل‌های فصلی قابل کشت در این شهر است.

دفاعی، نظامی، انتظامی، قضایی

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با صدور دستور قضایی برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس، ۱۵ روز مهلت تعیین شده است.

علی صالحی روز چهارشنبه گذشته به همراه رضا مختاری بازرس کل استان هرمزگان در بازدید از بندرشهید رجایی ضمن ارزیابی کالاهای اساسی موجود در این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع اقلام ضروری با هدف کنترل بازار را صادر کرد.

هفته گذشته از سوی دستگاه قضایی هرمزگان دستور تکمیل طرح تصفیه‌خانه و تسریع در هدایت فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس نیز صادر شد.

چهارشنبه گذشته کانون داوران دادگستری استان هرمزگان با هدف ترویج صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به شعب دادگاه و محاکم دادگستری استان افتتاح شد.

هفته گذشته با هوشیاری و سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان، سارقان محموله هزار و ۱۰۰ تنی پودر آلومینیوم از یک کشتی در شهرستان بندرعباس شناسایی و دستگیر شدند.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: نیکوکار هرمزگانی در اقدامی خداپسندانه و با نزدیک شدن به ولادت حضرت زینب(س) زمینه آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان را فراهم کرد.

احمد مرادی نژاد روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این فرد نیکوکار با احسان نذر خویش مبلغ ۹۹۳ میلیون ریال برای آزادی این تعداد زندانی اختصاص داده است.

هفته گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان های میناب و رودان با اشراف کامل بر جاده های فرعی و اصلی، محموله ۲ باند قاچاق مواد مخدر به وزن بیش از یک تن را کشف وتوقیف کردند.

فرهنگی

هفته گذشته مهری حیدری فرهنگی استان هرمزگان رتبه سوم کشوری بیست وسومین مسابقه معلم پژوهنده را کسب کرد.

عملیات ساخت مدرسه استثنایی سیاهوی بندرعباس پنجشنبه گذشته با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

ایرج بیت الهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه آغاز عملیات احداث این فضای آموزشی افزود: این مدرسه سه کلاسه با زیربنای ۱۱۰ مترمربع و به صورت مشارکتی توسط خیر مدرسه ساز و نوسازی مدارس ساخته می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان گفت:۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز از ۱۰۵ مدرسه استان در راستای ارتقای سطح مهارت‌های دوره آموزشی بسته تحولی «مدرسه خوانا» مشارکت می‌کنند.

حوریه حاجی زاده هفته گذشته درحاشیه افتتاح دوره آموزشی بسته تحولی خوانا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر آموزش وپرورش برگزار شد، اظهار داشت: ۸۳۰ معلم در هرمزگان نیز مجری اجرای بسته تحولی خوانا هستند.

ورزشی

هفته گذشته از سوی هیات فوتبال هرمزگان اعلام شد: طبق قرعه کشی صورت گرفته فصل (۱۴۰۰_ ۱۳۹۹) رقابت‌های لیگ دوم فوتبال استان از اول بهمن ماه برگزار می‌شود.

تیم آدمیس میناب سه شنبه گذشته در نخستین بازی مسابقه لیگ دسته اول بسکتبال کشور با نتیجه ۸۴ بر ۶۵ مغلوب تیم خانه بسکتبال جهرم شد.

نایب رییس هیات قایقرانی هرمزگان گفت: قایقرانی استان به عنوان نخستین هیات پیشقدم برای دریافت تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران شده است.

آرزو پاسلار عصر دوشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: به منظور اخذ تسهیلات قرض الحسنه به خانواده هیات های قایقرانی استان‌ها تفاهم نامه ای بین رییس فدراسیون قایقرانی و بانک مهر ایران بسته شده است.

جشنواره پیرامید با انجام حرکات تای چی به همت هیات ووشو هرمزگان و با حضور بانوان و ورزشکاران عصر شنبه گذشته دربوستان ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha