۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84153035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن تکلیف دانش آموزان البرز در فضای مجازی آغاز شد

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد که جشن تکلیف دانش آموزان این استان در فضای مجازی همزمان با هفته قرآن عترت و نماز آغاز شد.

فرشته فهمیده روز شنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: برای پیشگیری از انتشارویروس کرونا آیین جشن تکلیف دانش آموزان دخترسوم ابتدایی و پسر هشتم مدارس استان البرز دربستر شبکه شادبرنامه ریزی و درحال اجرا است.

وی حفظ سلامت دانش آموزان و پایبندی به مصوبه فاصله گذاری اجتماعی را از مهمترین دلایل برگزاری جشن بندگی دانش آموزان درفضای مجازی نام برد و اضافه کرد: این اقدام فرهنگی – معنوی با توجه به مسائل دینی دانش آموزان و دورنشدن از فضای آموزش معنوی با تمهیدات به کارگرفته شده دربسترشاد دردستورکاری قرارگرفت.

وی تصریح کرد: امسال این جشن معنوی را ۲۱ هزار و ۲۴۳ دانش آموز دختر سوم ابتدایی و ۲۰ هزار و ۲۹۷ دانش آموز پسر پایه هشتم دوره اول متوسطه البرزتجربه می کنند.

فهمیده عنوان کرد: سال گذشته جشن بندگی برای ۳۵ هزار و ۷۱۹ دانش آموزبا اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی و تربیتی  درمصلی ها ، آستان امامزاده گان و مساجد استان البرزبرگزارشد.

وی یکی ازاهداف مهم آموزش و پرورش برای اجرای این جشن را آشنایی دانش آموزان با وظایف شرعی و دینی ذکر کرد و گفت: جشن تکلیف یک خاطره شیرین است که دانش آموزان آن را درذهنشان ثبت می کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با توجه به شرایط فعلی که امکان برگزاری مراسم حضوری وجود ندارد، می توانند درخانه جشن تکلیف و تشرف خود را درکنارخانواده جشن بگیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرزعنوان کرد: دانش آموزان در صورت تمایل می توانند از جشن بندگی درمنزل خود درمحورهای شع، دلنوشته، جزخوانی قرآن کریم، خواندن دعا ، احکام روزه و نمازفیلم و عکس تهیه و به شبکه شاد ارسال کنند.

وی گفت: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، موظف به انجام احکام الهی هستند و اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، اهمیت حفظ حجاب برای دختران ، خواندن قرآن و گرفتن روزه را سرلوحه کارهای خود قرارخواهند داد.

فهمیده یادآورشد: درسن تکلیف اقامه نمازو روزه گرفتن برآنان به عنوان یک تکلیف برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم متوسطه دوره اول واجب می شود.

وی احترام به والدین، معلمان و سایر افرادجامعه، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسئولیت درزندگی را ازدیگر وظایف فردی که به سن تکلیف می رسد، نام برد.

استان البرز ۴۷۰ هزاردانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha