۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84153202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات قاچاق چوب در مهاباد ۹۰ درصد کاهش یافت

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبر: 84153202
کشفیات قاچاق چوب در مهاباد ۹۰ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: امسال ۱۵ تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته است.

جعفر نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برخورد با متخلفان چوب جنگلی قاچاق، ماموران انتظامی موفق شدند این میزان چوب در نوع‌های بلوط، بید، گلابی وحشی، زالزلک در محورهای مواصلاتی مهاباد شناسایی و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه در این ارتباط چهار دستگاه خودرو باری نیز توقیف شده، ادامه داد: قاچاقچیان چوب قصد داشتند که این محموله ها را از طریق مهاباد به استان های عمقی کشور منتقل کنند که با هوشیاری ماموران متوقف شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد اظهار داشت: سال گذشته نیز بیش از ۴۰ تن چوب قاچاق در مناطق مختلف این شهرستان در قالب ۹ عملیات مختلف براساس گزارش‌های مردمی کشف و در این ارتباط نیز ۶ دستگاه خودرو توقیف شده بود.

نوری اضافه کرد: مهمترین راهکار مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از قطع درختان در مبدا است و در این زمینه شوراهای اسلامی روستا و دهیاران می توانند با تعامل خود با دستگاه مرتبط از قاچاق چوب جلوگیری کنند.

جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha