۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84153340
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سپاه همدان ۱۹ پژوهش کاربردی را با مشارکت اندیشمندان انجام داد

همدان _ ایرنا _ فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۱۹ پژوهش کاربردی در کارگاه‌هایی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران به همت سپاه استان انجام شده و ۱۰۲ نشریه عمومی با موضوعات کاوش شده نیز به چاپ رسیده است.

به گزارش ایرنا، سردار «مظاهر مجیدی» روز شنبه در جمع خبرنگاران از تهیه و تدوین ۲۲ نشریه تخصصی در حوزه تداوم دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: درهمین ارتباط پژوهش هایی در زمینه سبک مدیریت اسلامی و به کار گرفتن جوانان در مدیریت، نظام شایستگی پاسداری، سبک زندگی، نیازهای پژوهشی، تبیین اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری و راهکارهای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم ثبت اتفاقات و خاطرات در راستای ماندگاری و یادآوری فداکاری ها و درس گرفتن آیندگان، امری ضروری محسوب می شود، ادامه داد: ثبت وقایع به طور علمی و سازماندهی شده اثربخشی بیشتری دارد.

سردار مجیدی خاطر نشان کرد: در زمینه ثبت خاطرات دفاع مقدس هشت کتاب با پنج هزار و ۳۶۷ خاطره و تجربه ملی در موضوعات مختلف در استان همدان تاکنون به ثبت رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه در شرایط دشوار سالهای ابتدایی جنگ ثبت و ضبط وقایع انجام نشد، اظهار داشت: آغاز ثبت تجارب جنگ از سال سوم و چهارم با همت شهید «مهدی بشیری» در استان همدان صورت گرفت.

سردار مجیدی ادامه داد: با به کارگیری علم و دانش در ثبت وقایع دفاع مقدس و ایجاد جهش علمی، امروز بعد از ۴۱ سال از انقلاب اسلامی نتایج آن را در خودکفایی و دانش موشکی می‌بینیم.

وی از تشکیل ۲۰ هیات اندیشه ورز در استان همدان خبر داد و افزود: هیات‌های اندیشه ورز از افراد صاحب‌نظر و دارای تجربه کاری در تمام پله‌های سپاه توسط معاونت دانش و پژوهش سپاه استان تشکیل شده که برای موضوعات مختلف راهکارهایی را با تجاربی که افراد صاحب نظر داشتند، ارائه دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان مأموریت اصلی سپاه‌ استان را جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: در جنگ نرم مسائل فرهنگی و موضوعات دیگر با ارائه راهکارها و مسأله محوری مشخص شد و کارهای دانش و پژوهش در این موضوعات انجام گرفت.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: در موضوعاتی مانند حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله و کرونا تجارب را ثبت و ضبط کردیم که در آینده از این تجارب استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث کرونا به دنبال این هستیم که بتوانیم جلوی تلفات را بگیریم، اظهار داشت: جلساتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان داشتیم تا از ظرفیت بسیج بیشتر استفاده شود.

سردار مجیدی ادامه داد: در همین راستا کلاس های آموزشی برای بسیجیان برگزار شد تا در کنار کادر درمانی فعالیت کنند که بر این اساس پنج هزار بسیجی در این زمینه آموزش دیده و سه هزار نفر به کار گرفته شدند.

براساس آخرین سرشماری سراسری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده و این استان حدود هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده، در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha