به گزارش ایرنا، مهدی جمال روز شنبه در وبینار کمیته علمی تخصصی گردشگری استان سمنان بیان کرد: تهیه و معرفی برند گردشگری استان میتواند نقش موثری در جذب گردشگر و تبدیل استان از معبر به مقصد داشته باشد.
میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان تاکید کرد: تعیین برند گردشگری استان باید از اولویتهای پژوهشی باشد .
وی با اشاره به ظرفیت های متنوع گردشگری طبیعی، تاریخی، معنوی هر نقطه از استان سمنان گفت: تهیه و تعیین برند گردشگری استان و شهرستانها از اولویتهای پژوهشی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه هر یک از هشت شهرستان استان سمنان دارای قابلیت ویژهای در حوزه صنایعدستی، گردشگری و میراثفرهنگی است، افزود: برند گردشگری هر شهرستان، راهبرد برنامههای توسعه گردشگری خواهد بود.
جمال با بیان اینکه بیش از ۴۰ روستای هدف گردشگری در استان سمنان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی، "گردشگری و توسعه روستایی" بود، نیاز است که مطالعات و پژوهشهای جامعی در زمینه توسعه گردشگری روستایی استان انجام شود.
میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان به طرح جامع گردشگری استان اشاره و بیان کرد: نهایی شدن مطالعات طرح جامع گردشگری استان نیاز به اختصاص اعتبارات استانی دارد.
جمال با تاکید بر اینکه طرح جامع گردشگری استان سمنان باید به عنوان سند بالادستی در استان مدنظر باشد، گفت: افراد خبره عضو این کمیته علمی تخصصی میتوانند، بر اجرای طرح جامع گردشگری استان نظارت داشته باشند.
اعضای کمیته علمی تخصصی گردشگری استان سمنان در این جلسه مطالعه استفاده از ظرفیت آبگرم و راه های دسترسی آن از شهرهای سمنان، مهدیشهر و سرخه، مطالعه گویشها و لهجههای هر شهرستان، پژوهش در زمینه الگوی توسعه گردشگری روستایی مناطق جنوبی استان و مطالعه ثبت ژئوپارک یونسکو در سمنان را به عنوان پیشنهادهای پژوهشی در حوزه گردشگری اعلام کردند.
اعضای کارگروه ضمن تائید بهروزرسانی طرح جامع گردشگری استان، خواستار تامین اعتبار اجرای طرح توسط مسئولان استانی شدند.
نظر شما