رییس الحشد الشعبی: شهید سلیمانی الگوی انسانیت است

بغداد - ایرنا - رییس سازمان «الحشد الشعبی» عراق امروز (شنبه) با ستایش از جانفشانی‌های شهید سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون رئیس این سازمان گفت که از شهید سلیمانی می‌توان به عنوان الگوی انسانیت یاد کرد، زیرا وی دارای ارزشهای عظیم اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، «فالح الفیاض» در مراسمی که با حضور شماری از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و نظامی در ساختمان پارلمان عراق به مناسبت اولین سالروز گرامیداشت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هشت تن از یارانشان برگزار شد، افزود: شهیدان سلیمانی و المهندس به درستی مردانی بودند که با آنچه با خداوند عهد بسته بودند، وفادار ماندند.

وی اضافه کرد که هرکس از نزدیک با این دو فرمانده شهید کار کرده و ارتباط داشته، ارزش‌های انسانی این دو بزرگوار را به خوبی می‌داند و درک کرده است. 

الفیاض ادامه داد که سپهبد شهید سلیمانی یک انسان فوق العاده بود که از او می‌توان به عنوان الگوی انسانیت یاد کرد، تا جایی که زبان از وصف ارزش‌های انسانی این شهید عاجز است.

وی شهید المهندس را به مثابه معلم دانست و گفت که این شهید شخصیتی است که نیازمند تعریف نیست و کافیست که عمر خود را بر سر آنچه واقعا ایمان و باور داشت گذاشت و لحظه‌ای در آن این راه تردید نداشت.

رییس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که در کشور ما نیازمند اینگونه انسان‌هایی هستیم که در راه قضیه‌ای که به آن باور دارند، حاضرند جان خود را فدا کنند.

وی تاکید کرد که برای ما مهم نیست دیگران چه فکر می‌کنند و چه می‌گویند، از دیدگاه مردم عراق این دو فرمانده شهید، قهرمان محسوب می‌شوند.

به گفته وی، شناخت این دو فرمانده شهید را باید در بطن جامعه در میان اقشار مستضعف جستجو کرد که با تمام خلوص به این دو فرمانده شهید عشق می‌روزند و آنها را دوست می‌دارند.

وی گفت: شهید سلیمانی ارزش بزرگ و عظیم اسلامی است و راه عزت و حاکمیت نیازمند مردانی است که قادر به جانفشانی هستند.

الفیاض تاکید کرد که ما به خون این شهیدان وفادار و متعهد باقی خواهیم ماند.

وی درباره سازمان الحشد الشعبی عراق نیز تاکید کرد که این سازمان متعلق به یک طایفه دینی خاص نیست، بلکه متعلق به همه ملت عراق است و سازمان الحشد الشعبی برای نهادینه کردن این باور تلاش می‌کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha