رسانه‌های آذربایجان‌غربی همپای پرستاران طلایه دار مقابله باکرونا هستند

ارومیه - ایرنا- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه گفت: کادر درمان از همراهی رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی در انعکاس زحمات آنان انرژی مضاعفی گرفته اند و همدلی و همراهی آنان به عنوان طلایه داران مقابله با کرونا سبب تقویت روحیه مدافعان سلامت می‌شود.

علی اکبر نصیری روز یکشنبه در دیدار رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی در ارومیه افزود: رسانه ها از آغاز شیوع کرونا در استان همراه با کادر درمان در خط مقدم پیشگیری و اطلاع رسانی بودند و در این زمینه نقش خبرگزاری ها و به ویژه ایرنا پررنگ تر بود.

وی اضافه کرد: در هفته های قبل وضعیت بسیار بحرانی را در آمار مبتلایان در شهرستان ارومیه پشت سر گذاشتیم که با همکاری مردم و مسوولان کنترل شد.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه گفت: دورهمی های خانوادگی مهمترین علت گسترش شیوع کرونا در این استان محسوب می‌شود که لازم است تا این دورهم بودن ها تا رفع این بیماری کنترل شده و انجام نشود.

وی با بیان اینکه انتقال میهمانی ها در ارومیه و آذربایجان غربی به باغها از مهمترین علل شیوع کرونا بود، گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، مرگ و میرهای مکرر را در پی دارد و مشارکت مردم در پیشگیری از افزایش آمار ابتلا یک ضرورت است.

نصیری ادامه داد: با اعمال ساعت های تردد شبانه از سوی ستاد کرونای استان آذربایجان غربی در روزهای اخیر شاهد کاهش مراجعه به بیمارستان در زمینه تصادفات شبانه بودیم که این امر از فشار کاری بخش اورژانس بیمارستان کاسته است.

وی از شهروندان خواست تا برای کمک به کادر درمان استان با ماندن در خانه از حجم کار مدافعان سلامت بکاهند و با مراجعه به هنگام و پرهیز از خود درمانی از حادتر شدن وضعیت بیماری خود جلوگیری کنند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت این خبرگزاری در انتشار اخبار و گزارش های میدانی مرتبط با کرونا و خدمات کادر درمان گفت: ایرنا با مجموعه خبرنگاران فعال خود در سراسر استان آماده اطلاع رسانی و انتشار اخبار و پیام های بهداشتی و آموزشی در پیشگیری از شیوع این ویروس است.

حسینعلی راشکی با اشاره به حضور میدانی و مستمر خبرنگاران ایرنا در مراکز بیمارستانی و سطح شهر برای انعکاس خدمات مدافعان سلامت، بیان کرد: این مجموعه خبری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان در نهادینه سازی فرهنگ مشارکت مردمی در کاهش میزان ابتلا به ویروس با انتشار تولیدات رسانه ای بوده و خواهد بود.

امروز، یکشنبه سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha