دستورالعمل ساماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی ابلاغ شد

تهران- ایرنا- کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوقِ مخاطب و تأمین سلامت محتوایِ آگهی‌هایِ تبلیغاتی، تصویب و ابلاغ کرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بر اساس این دستورالعمل، رسانه‌­های تبلیغاتی برخط، رسانه­‌های کاربرمحور تبلیغاتی، پیام­‌گستران و دارندگان صفحات و کانال­‌هایی که فعالیت اصلی آن‌ها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانه‌های برخط، دیگر رسانه‌­های کاربر محور، صفحات و کانال­‌ها و افراد تاثیرگذار و موتورهای جستجو  برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانون‌ها اقدام نمایند.

این دستورالعمل در ۴ ماده، ۳۹ بند و ۳ تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند ­۱۶ ­ماده­ ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ ­و ارشاد اسلامی، آیین­‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه­ کار و فعالیت کانون­‌های آگهی و تبلیغاتی و ماده ۳ آیین­‌نامه ساماندهی توسعه رسانه­‌ها و فعالیت­‌های ­فرهنگی ­دیجیتال مصوب هیأت وزیران، تصویب و ابلاغ شده است.

متن کامل این دستورالعمل را می‌توانید در پیوندِ پیوست دریافت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha