تاکید فرماندار آستارا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشاغل گروه یک

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از فعالان مشاغل گروه یک نظیر سوپرمارکت، نانوایی و مرغ‌فروشی‌ها خواست، دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را با دقت رعایت کنند تا وضعیت این شهرستان از نظر شیوع بیماری بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: با توجه به روند کاهشی بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان، شرایط رو به بهبود است اما بی توجهی برخی واحدهای صنفی گروه مشاغل شماره یک به پروتکل های بهداشتی، احتمال شیوع بیماری را در پی دارد و نظارت ها باید تشدید شود.

وی افزود: همکاری بازاریان برای تبدیل وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی قابل قدردانی است اما فعالیت واحدهای صنفی طی امروز و فردا بمناسبت شب یلدا از ساعت ۱۸ باید تعطیل شود.

وی بیان کرد: حفظ وضعیت نارنجی و تغییر آن به رنگ زرد جزو برنامه های ستاد مقابله با کرونای شهرستان است و شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها همکاری کنند.

فرید بصیری مقدم سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: تعداد بستری های کرونا در بیمارستان از ۸۰ نفر در ۱۵ روز گذشته به ۵۰ بیمار کاهش یافته اما نباید تصور کنیم کرونا از ما دور شده است.

وی ادامه داد: سیاست شبکه بهداشت و درمان، کاهش بستری ها در بخش عمومی و مراقبت های ویژه است و بدون همکاری و کمک مردم امکان پذیر نیست و تب سنجی و شست و شوی دست ها بخصوص در ادارات پرتردد لازم است.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم گفت: از اول آذرماه ۶۳ هزار و ۹۵۰ نفر در قالب ۱۸ هزار و ۳۸۷ خانوار غربالگری شده اند و ۲۲۱ مورد مشکوک به کرونا شناسایی و ابتلای ۹۱ نفر به کرونا قطعی شده و در قرنطینه خانگی هستند.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم اظهار کرد: در آذر ماه ۸۰ واحد صنفی متخلف و ناقض دستورالعمل های بهداشتی پلمب و به ۴۶۰ واحد صنفی تذکر داده شد و اکنون اولویت ما بازرسی از مشاغل گروه یک است.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha