۱۱۰هزار پرنده در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری زمستان‌گذرانی می‌کنند

شهرکرد - ایرنا- مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: هم‌اکنون به دلیل شرایط امن تالاب‌ها، بیش از ۱۱۰ هزار پرنده مهاجرآبزی و کنارآبزی در تالاب‌های استان زمستان‌گذرانی می‌کنند.

مرتضی منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از ۶۰ هزار قطعه پرنده در تالاب چغاخور، ۳۰ هزار قطعه در تالاب گندمان و ۲۰ هزار قطعه در تالاب‌های علی‌آباد و سولقان زمستان‌گذرانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ گونه پرنده در تالاب‌های استان فرود آمد، گفت: این پرندگان از خانواده لک‌لک‌ها، حواصیل سفید و قهوه‌ای، اردک ها، خوتکا، اَگرت، حواصیل، فلامینگو، کشیم های کوچک و بزرگ، آبچلیک، چنگر، بوتیمار، خروس کولی، کاکایی و پرستوی دریایی مرغابی سانان، خروس کولی، پرستوی دریایی، خانواده مرغابی‌ها، چنگرها، اگرت‌ها، غاز خاکستری، درنای خاکستری، گنجشک‌سانان و کاکاهای دریایی هستند.

به گفته وی، این پرندگان از اواسط پاییز مهاجرت خود را ازمنطقه سردسیری سیبری و آسیای میانه به سمت خلیج فارس آغاز می‌کنند و در مسیر راه در تالاب‌های استان به دلیل آب و هوای مستعد و آب و زیستگاه مناسب فرود می‌آیند.

منصوری اظهار داشت: برای نخستین بار امسال گونه اسکوای قطبی در تالاب گندمان و گونه باکلان و همچنین انواع مرغابی ،حواصیل و لک لک نیز در تالاب‌های استان به تعداد زیاد مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه پاییز امسال تالابهای استان دچار یخ زدگی نشد، گفت:تاکنون هیچ گونه موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان نیز در این گونه‌ها مشاهده نشده است.

به گفته وی،شکار در تالاب‌های حفاظت شده استان ممنوع است و با متخلفان شکار برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha