۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶
کد خبر: 84154382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود ۲۰ پرستار در بیمارستان مهریز و ۲ خبر کوتاه

یزد- ایرنا - کمبود ۲۰ پرستار در بیمارستان مهریز ، راه اندازی پویش داوطلبانه « یلدانه ۹۹ » در فضای مجازی یزد و آغاز پویش مردمی برخط سازی دانش‌آموزان مهریز از جمله خبرهای روز یکشنبه استان است.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان مهریز گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نفر  در این مجموعه درمانی شهرستان فعالیت دارند و برای ارایه خدمات بهتر به ۲۰ پرستار نیاز است .

سیدعلی حسینی روز یکشنبه به مناسبت روز پرستار ( ۳۰ آذر ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کادر پرستاری شهرستان بومی هستند، افزود: علاقه‌مندان برای جذب در این حرفه مهم و ضروری به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون ۵۰ نفر از کادرپرستاری زیرپوشش منطقه درگیر این بیماری شدند و با وجود  برخی مشکلات بر حسب وظیفه دینی و انسانی با همراهی سایر فداکاران عرصه سلامت، مخلصانه ماموریت‌های خود را در معالجه به موقع بیماران انجام می‌دهند.

حسینی به اهمیت همکاری خیران در تامین برخی امکانات و نیازهای اولیه بیمارستان مهریز در بخش پرستاری اشاره کرد و یادآور شد: تامین تخت های آی. سی.یو (icu) برای بیماران و دستگاه های تنفسی و کمک تنفسی جزو ضرورت هاست که برای ارایه خدمات به بیماران باید در این ارتباط همت لازم صورت گیرد.

پرستاران در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند

همچنین امام جمعه مهریز گفت: پنجم جمادی الاولی خجسته زاد روز بانوی کربلا، اسوه نیکی‌ها و پرستار دل‌های زخم دیده و خرابه‌های شام است که این ولادت با سعادت به نام روز پرستار نامگذاری شد و به یقین این روز بزرگ به نام پرستار در نظام جمهوری اسلامی برای قدر دانستن و ارج نهادن به مقام والای آنهاست.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: پرستاران، منادیان انسانیت و کرامت هستند، آنگاه که جان‌های بیمار و دردمند را به نور ایمان و ایثار، حیاتی دیگر می‌بخشند به واقع جانی در کالبد جامعه می‌دمند و این جان بر آمده از اعتقاد و باور راستین، عشق به خالق و عشق به مخلوق را در کسوت شریف و مقدس پرستار جلوه‌گر می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: این روزها پرستاران در خط مقدم مبارزه  با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند و در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته و شهدایی را تقدیم جامعه کردند.

فعالیت تنها مجموعه درمانی و بهداشتی مهریز از سال ۱۳۷۲ آغاز شد که شامل درمانگاه عمومی و تخصصی ، بخش های زنان و زایمان ، جراحی، اورژانس، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.

 پنجم جمادی الاولی زاد روز حضرت زینب کبری سلام الله علیها برابر با یکشنبه  ۳۰ آذرماه به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد 

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد گفت: جمعی از داوطلبان این جمعیت در آستانه شب یلدا و روز پرستار با ایجاد پویش داوطلبانه « یلدانه ۹۹» در راستای تجلیل  از کادر تلاشگر درمان در استان راه اندازی کردند.

مهدی اقبالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از سایر داوطلبان درخواست کرد به این پویش بپیوندند، افزود:علاقه‌مندان شرکت در این پویش می‌توانند با ورود به ربات http://t.me/yaldane_bot با ذکر نام خود، سازمان مردم نهاد و یا حتی گروه داوطلبی که عضو آن هستند و سپس نام استان و انتخاب شعار دلخواه، پوستر شخصی خود را تولید کنند.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این پویش امیدوارند بلندترین شب سال را به خطرناک‌ترین شب سال تبدیل نکنند و شادی این شب را با دورهمی‌های کوچک از بین نبرند و این دورهمی را به عید دیدنی سال ۱۴۰۰ موکول کنند.

اقبالی اظهار کرد: همچنین طرح یلدانه سه که از سوی سازمان داوطلبان هلال احمر برگزار می‌شود و امسال با توجه به شیوع کرونا و همزمان با سالروز حضرت زینب (س) و روز پرستار با رویکرد تجلیل از کادر درمان و پرستاران با حضور اعضا و جوانان و داوطلبان هلال احمر استان در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد ۱۰ هزار نفر اعلام شد.

مهریز 

به گفته مدیر آموزش و پرورش مهریز برای نخستین بار پویش مردمی برخط سازی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تامین  گوشی همراه مورد نیاز آنها در این شهرستان راه اندازی شد. 

سید کاظم حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به آمار افزود: هنوز تعدادی از دانش‌آموزان به خاطر نداشتن گوشی مناسب برای حضور در کلاس‌های برخط ( آنلاین ) مشکل دارند.

وی ادامه داد: برای کمک به تحصیل این تعداد از دانش‌آموزان محروم ، حساب شبا به شمارهir۸۵۰۷۹۰۸۲۲۲۰۳۰۰۳۰۳۱۴۴۲۰۱۱ نزد بانک سپه به نام صندوق حمایت از دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

همچنین مدیر کمیته امداد امام خمینی ( ره) مهریز ۱۹ آذرماه جاری گفته بود: به ‌منظور کمک به تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان ۱۲۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند از طریق کمک بلاعوض و وام قرض‌الحسنه تامین شد .

به گفته احمد ایزدی، در سال تحصیلی جاری با کمک خیران و تلاش مراکز نیکوکاری منطقه این تعداد وسایل مورد نیاز تهیه در شهر و روستاهای بخش مرکزی تحویل دانش‌آموزان نیازمند شد.

شهرستان مهریز با ۱۰۷ مدرسه ۱۲ هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد ۲۸۰ نفر آنها زیرپوشش کمیته امداد هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha