رای‌گیری الکترونیکی طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا مجلس است

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بافق مبنی بر رای گیری الکترونیکی برای انتخاب ناظران تاکید کرد که در این باره ستاد مقابله با کرونا مجلس تصمیم گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، « محمد باقر قالیباف» روز یکشنبه و در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکر «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم بافق در مجلس در مورد رای‌گیری الکترونیکی برای انتخاب ناظران مجلس در دستگاه‌ها مختلف اظهارداشت: در آیین‌نامه تاکید شده است که رای‌گیری به صورت ورقه‌ای و  مخفی برای انتخاب ناظران مجلس در شوراها انجام شود. اما با توجه به شرایط کرونایی کشور و حجم زیاد رای‌گیری و  توزیع کردن رای‌ها و جمع کردن آنها مشکلات بهداشتی ایجاد می‌شود.

وی افزود: در ستاد کرونای مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری شد که رای‌گیری شوراها به صورت الکترونیکی انجام شود. البته اگر شرایط کرونایی نبود حتما رای‌گیری با ورقه و مخفی انجام می‌شد ولی براساس ماده ۲۱۶ آیین‌نامه تصمیم به رای گیری به صورت الکترونیکی است.

به گزارش ایرنا، گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی‌کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار مجلس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha