۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84154799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: ایثارگری پرستاران در تاریخ ثبت خواهد شد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: ایثارگری پرستاران و کادر درمانی در دوره شیوع ویروس کرونا فراموش شدنی نیست و تلاش این قشر زحمتکش در تاریخ برای همیشه ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز پرستار در مراسمی که حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز حضور داشت در دیدار با جمعی از کادر درمان این استان اظهار داشت: در این شرایط، پرستاران ما با جان و دل زحمت کشیدند و باید بدانیم این ایثارگری‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد همانطور که افرادی در ابتدای جنگ با دست خالی ایستادگی کردند و نام شان در تاریخ ماند لذا این گذشت‌ها هم در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی پرستاران را التیام بخش آلام بیماران ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا معرفی کرد و افزود: کادر درمان بویژه پرستاران در ۱۰ ماه گذشته مهر و عطوفت و گذشت را به حد ایثار رساندند البته مهربانی و عطوفت پرستاران مختص این روزها نیست و آنها همواره به عنوان نماد مهربانی بر بالین بیماران حضور پیدا کرده و التیام بخش آلام بیماران بوده‌اند.

مرادنیا اضافه کرد: کل ساعات شبانه روز، اگر سری به بیمارستان‌ها بزنیم، می‌بینیم همه در حال تلاش برای نجات جان بیماران هستند لذا به آنها ادای احترام می‌کنیم و حتم داریم نزد خداوند متعال اجر و صواب والایی دارند.

وی در خصوص پرداخت معوقات پرستاران یادآور شد: معوقات پرداختی‌ها مختص استان کردستان نیست و این مشکل در کل کشور وجود دارد اما دولت سعی در حل آن دارد و ما هم تلاش می‌کنیم پرستاران حداقلْ پاداش مادی زحمات خود را دریافت کنند.

استاندار کردستان تاکید کرد: در حال حاضر همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان‌های استان به دستگاه اکسیژن ساز و همچنین تخت ICU و سایر امکانات مجهز هستند و در کنار همه اینها، با کمک دولت و تلاش دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سقز نیز به بهره برداری رسید.

دکتر فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم ضمن قدردانی از تلاش پرستاران و کادر درمان در شرایط سخت شیوع کرونا، اظهار داشت: کارانه پرستاران به دلیل کاهش درآمد بیمارستان‌ها کاهش یافته که تلاش می‌کنیم آن را از طریق دیگری جبران کنیم.

در این مراسم، به صورت نمادین و حضوری تعدادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی کردستان مورد تقدیر و تجلیل استاندار قرار گرفتند.

۳۰ آذر مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار است و از ۲۶ آذر تا دوم دی ماه هفته پرستار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

  • نبض زندگی در دستان توست

    نبض زندگی در دستان توست

    سنندج - ایرنا - نگاه مهربان و دستان نوازشگرت حیات می‌بخشد به بیماری که فکر می‌کند زندگی برایش…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha