واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی ۴۰ میلیارد ریال محصول فروختند

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فروش بیش از ۴۰ میلیارد ریالی محصولات واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا ، دکتر عزیز حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اغلب این واحدها با محوریت دانشجویان، دانش‌­آموختگان و اساتید در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه مستقر هستند.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی حمایت‌ های متعددی در توانمندسازی واحدهای فناور از ‌جمله تسهیلات مالی، ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره در زمینه‌­های مختلف نظیر بیمه، مالیات، تجاری‌ سازی، فروش، دانش­‌بنیان شدن، ثبت اختراع، ثبت برند و حضور در نمایشگاه‌ها انجام می‌دهد تا این واحدها بتوانند ایده‌­های فناورانه­ خود را به محصول تبدیل و روانه­ بازار کنند.

حبیبی تصریح کرد: آموزش دانشجویان در ورود به حوزه­ فناوری یکی از رسالت‌ های اصلی دانشگاه است و با این رویکرد، در حال حاضر تعداد ۱۱۵ واحد فناور در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول تحقیق بر روی ایده‌­های فناورانه­ خود هستند که تعداد قابل توجهی از این واحدها از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ نسبت به سه سال گذشته، گفت: این دانشگاه تبدیل واحدهای فناور خود به شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده تا از این طریق، نقش دانشگاه در ایجاد زیست ­بوم فناوری و راه‌اندازی کسب و کارهای پایدار برای دانشجویان و دانش‌­آموختگان را ارتقا بخشد.

وی با اشاره به شروع تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی توسط اعضای هیات علمی در این دانشگاه و نیز افزایش حمایت مالی و مشاوره‌ ای به فناوران دانشگاه، اظهارامیدواری کرد: با ورود اساتید دانشگاه به حوزه­ فناوری و سوق دادن تحقیقات آنها به سمت محصولات فن‌­محور و کاربردی کردن نتایج پژوهش‌های دانشگاهی، دانشگاه بیش از پیش در کنار صنعت قرار گیرد و مسوولیت اجتماعی خود را در توسعه­ نسل چهارم دانشگاه‌ها ایفا کند.

حبیبی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، این دانشگاه در کنار آموزش‌های مجازی ۱۰۰ درصدی، در حوزه تولید محصولات مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا نیز ورود کرد که از جمله­ آن می‌توان به تولید ماسک‌­های فیلتردار هفت لایه­ N۹۵ و تامین بخش عمده‌ای از نیاز کادر درمانی استان اردبیل به این محصول، محلول ضدعفونی دست و محل تزریق، ست لوله ونتیلاتور برای بزرگسالان و اطفال، بگ تنفس بیهوشی، دستگاه تنفس مصنوعی غیرتهاجمی دو فشاره بر اساس فشار هیدرو استاتیک آب، سیستم ماژولار تصفیه‌­کننده هوا و محیط از عوامل بیماری‌ زا، دستگاه هوشمند اسپیرومتر پرتابل، تب‌سنج غیرتماسی هوشمند، سامانه پردازش تصاویر پزشکی و تشخیص میزان درگیری ریه با ویروس کرونا اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha