کیفیت آب آشامیدنی در بیرجند بهبود یافت

بیرجند - ایرنا - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: امسال توانستیم پس از سال‌ها کار آزمایشگاهی، تحقیقاتی و مدل‌سازی بهبود کیفیت آب شرب بیرجند، با حذف عنصر مضر کروم، کیفیت آب بیرجند را بهبود بخشیم.

محمدعلی احسانی روز یکشنبه در نشست خبری مجازی افزود: یکی از نگرانی‌های مردم بیرجند کیفیت آب شرب بود هرچند این آب در حد استاندارد و از کیفیت لازم برخوردار بود اما مهر امسال یکی از عناصر مضر آب شهر به نام کروم با هزینه بسیار کم به طور کامل حذف شد.

وی درباره طرح‌های‌ آبرسانی به بیرجند گفت: طرح آبرسانی به شهر بیرجند با هدف تامین کسری آب شرب از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفت و با بهره‌برداری از طرح انتقال آب به شهر بیرجند تا حدودی کسری آب شرب این شهر رفع شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در این زمینه چهار پروژه شامل آبرسانی از دشت مختاران به محمدشهر و سپس بیرجند، آبرسانی از سربیشه به بیرجند، تصفیه‌خانه آب و خطوط ارتباطی تصفیه‌خانه و مخازن آب شرب شهر بیرجند در قالب طرح مذکور انجام شده یا در دستور کار است.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شد که امسال با توجه به افزایش مصرف آب در دوران شیوع کرونا کمک خوبی به ما کرد و با تنش مواجه نشدیم.

احسانی گفت: عملیات اجرایی انتقال آب از دشت مختاران به شهر بیرجند نیز سال گذشته با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات انتقال آب از دشت مختاران به طول ۶۰ کیلومتر و اجرای هشت کیلومتر خطوط جمع‌آوری چاه‌ها شامل حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه در دشت مختاران است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در این خصوص اکنون چاه‌ها حفاری شده است و در انتظار تامین اعتبار برای اجرای خطوط انتقال هستیم.

وی درباره مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اظهار داشت: هماهنگی اولیه با شرکت آب و فاضلاب انجام شده است و اکنون شاهد پیشرفت خیلی خوب این پروژه هستیم.

احسانی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب استان تحقیقات جانمایی تصفیه‌خانه در حال انجام است و قرار شد به زودی این پروژه واگذار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha