۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 84155318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 برنامه‌های آموزش‌وپرورش و وزارت علوم اجزای یک برنامه ملی باشد

تهران-ایرنا- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای رسیدن به تربیت متعالی و هماهنگ باید برنامه‌های وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، اجزای یک برنامه ملی باشد.

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش‌و پرورش، محسن حاجی میرزایی در چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌و پرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول برگزار شد افزود:‌ وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم متولیان اصلی تعلیم و تربیت و پرورش افراد جامعه هستند.

در این نشست که منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) حضور داشتند حاجی میرزایی اضافه اظهار داشت: اولین پرسشی که این دو دستگاه بزرگ مکلف به پاسخگویی آن هستند این است که آیا افراد را خوب و درست برای آینده تعلیم می‌دهند و آن‌ها را برای مواجهه منطقی با مشکلات آینده تجهیز می‌کنند و نقش آن‌ها را در جامعه و در برابر  مسئولیت اجتماعی که بر عهده آن‌ها است، به‌خوبی یادآور می‌کنند؟ آیا محصول مشترک ما محصول هماهنگ است؟

وی با بیان اینکه  باید بررسی کنیم که محصول مشترک این دو دستگاه، یک ترکیب هوشمند از انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی که توانایی برخورد مناسب و درست در مقابل مسائل اجتماعی و آنچه در مسیر زندگی ممکن است پیش رویشان قرار بگیرد را دارند یا خیر، تصریح کرد: برای تحقق این اهداف، برنامه‌های دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید اجزای یک برنامه ملی باشد و لازم است دو دستگاه با برقراری جلسات مشترک، ارزیابی‌های هماهنگ از کار داشته باشند و سیاست‌های بهبود و تعالی مشترکی را انتخاب کنند و درنهایت جمع‌بندی واحدی از گذشته و ترسیم مشترکی از آینده داشته باشند و معتقدم سؤال سوم این است که آیا ما در خلق این تعامل توفیق داشته‌ایم؟

وزیر آموزش‌وپرورش با توجه به مشکلات کنکور و ورود به دانشگاه برای دانش آموزان بیان کرد: برای حل مسئله کنکور قوانینی وضع‌شده است، بنابراین در کنار تمام تلاش‌هایی که برای کاهش استرس و ورود دانشجویان به دانشگاه داریم باید نگاهی عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر به این پدیده داشته باشیم.

حاجی میرزایی با یادآوری به ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی به‌عنوان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش دو دانشگاه کلیدی برای تربیت‌معلمان دارد که برخلاف دانشگاه‌های دیگر کشور، مأموریت گرا هستند، به این معنی که فارغ‌التحصیلان این دو دانشگاه‌ها مستقیماً وارد بازار کار می‌شوند و این دو دانشگاه مسئولیت تربیت دانشجویانی برای شغل معلمی را دارند. فارغ‌التحصیلان این دو دانشگاه باید بعد از پایان دوره تحصیلشان علاوه بر پیشرفت علمی، ویژگی‌های خاص یک معلم را نیز دارا باشند که به این منظور برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های ویژه ای در زمینه ارائه دروس انجام‌شده است.

وی معلم موردنظردر تراز سند تحول را معلمی دانست که بتواند در دانش‌آموزانش توانمندی خلق کند و گفت: در دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم چنین معلمی را تربیت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha