۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84155382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ پرستار میاندوآبی برگزیده کشوری شدند

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷
کد خبر: 84155382
۲ پرستار میاندوآبی برگزیده کشوری شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ گفت: ۲ پرستار بیمارستان‌های این شهرستان به عنوان پرستار برگزیده و نمونه کشور انتخاب شدند.

سهراب حیدری روز یکشنبه در آیین تجلیل از پرستاران برگزیده و نمونه کشوری و استانی در این شهرستان که با حضور فرماندار برگزار شد، اظهار داشت: این پرستاران "خیراله محمودیان" و "مینا مصطفی‌زاده" هستند که مداومت در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، سنوات خدمتی، رضایتمندی مجموعه بهداشت و درمان شهرستان از آنان، کیفیت کار و پیگیری امورات مربوط به بیماران کرونایی از جمله دلایل انتخاب این پرستاران است.

وی با بیان اینکه امسال پرستاران برگزیده و نمونه حول محور کرونا انتخاب شدند، افزود: علاوه بر این ۲ پرستار، ۶ پرستار هم از میاندوآب به عنوان برگزیده استانی انتخاب و معرفی شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد، چهار نفر از پرستاران بیمارستان عباسی و چهار نفر از پرستاران بیمارستان فاطمه (س) هستند که از بین آنان نیز یک نفر از هر بیمارستان به عنوان پرستار نمونه کشوری برگزیده شدند.

فرماندار میاندوآب نیز در این آیین، شغل پرزحمت پرستاری را تفسیر بی‌نهایت فداکاری، صبوری و نوع دوستی دانست و گفت: تکریم پرستار، تکریم ارزش‌های انسانی است و خدمات پرستاران با هیچ عدد و رقمی قابل قیاس نیست.

حسام شیرازه‌محبت افزود: پرستاری علاوه بر اینکه یک تخصص و یک شغل است، همچنین هنری متعالی است که در آن هنرمند آلام بیمار را مرهم می‌نهد و زخم‌های جسم و روح بیمار را التیام می‌بخشد.

وی بیان کرد: نقش و فداکاری پرستاران به عنوان مبارزان خط مقدم در مبارزه با ویروس کرونا که زندگی مردم را تحت‌ تاثیر قرار داده بی‌بدیل است.

فرماندار میاندوآب اظهار داشت: زبان از توصیف خدمات کادر درمان قاصر است و امروز شرایط کاری کادر درمان و بویژه پرستاران، خاطرات جنگ را تداعی می‌کند که لحظه به لحظه شاهد افزایش شهدای سلامت هستیم..

شیرازه محبت از مردم درخواست کرد که حداقل برای تشکر از کادر درمان هم که شده از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و بویژه شب یلدا خودداری کنند.

در حال حاضر ۶۰۰ پرستار در بیمارستان‌های میاندوآب‌ و همچنین مراکز بهداشتی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

میاندوآب دارای ۲ بیمارستان عباسی و فاطمه (س) با بیش از ۴۰۰ تختخواب فعال است و تنوع پزشکان متخصص در تخصص‌های مختلف موجب شده تا این شهرستان به یکی از قطب‌های درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی تبدیل شود.

این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت در آذربایجان‌غربی پس از ارومیه و خوی است.

روز ولادت حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار و تجلیل از مقام پرستار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha