۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84155384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سومین کاروان تجهیزات آموزشی عشایر فارس ارسال شد

شیراز-ایرنا- سومین مرحله ارسال کاروان تجهیزات شامل، گوشی هوشمند، تبلت، پوشاک و نوشت‌افزار با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال به مدارس عشایر استان فارس ارسال شد.

به گزارش ایرنا استاندار فارس، یکشنبه در این آیین با اشاره به اینکه خدمات آموزش و پرورش زیربنای توسعه تمام جوامع است، گفت: وسعت دید، میهن‌پرستی و خادم نظام بودن از جمله ویژگی‌های فرزندان عشایر است و آنان امروزه خود را محدود به نژاد و زبان و قوم نکرده‌اند و در همه زمینه‌ها موفق‌هستند.

عنایت‌الله رحیمی بیان داشت: جامعه بزرگ عشایری و سایر اقوام ایرانی سرمایه بزرگ کشور هستند و تلاش و خدمات آنان در سایر عرصه‌های انقلاب اسلامی مشهود است.

وی، با تاکید بر لزوم همگرایی و اتحاد در رسیدگی به مسائل گفت: امروزه سران قوا به اتحاد و همدلی اعتقاد دارند و خدمتگزاران مردم نیز بی‌حاشیه به وظیفه خود عمل می‌کنند.

استاندار فارس همچنین در مورد برخی از مصوبات در خصوص ساماندهی امور عشایر از جمله اجرای ۱۲ طرح آموزشی عشایر سخن گفت و اظهار داشت: طرح احداث ۲ مدرسه ۶ کلاسه در منطقه عشایری نیز در دست اقدام است که به‌زودی اجرایی می‌شود.

رییس آموزش و پرورش عشایری استان فارس نیز در این آیین بیان کرد: آموزش و پرورش عشایر فارس در گستره این استان و بخشی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان،کهکیلویه بویراحمد و اصفهان در قالب چهار نمایندگی،  

با یک هزار و ۱۰۰ نفر نیروی انسانی و ۱۲هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی شامل ۸ هزار دانش آموز و متوسطه اول و دوم مشتمل بر چهار هزار دانش‌آموز مشغول خدمت‌رسانی است.

بهنام حیدری، شیوع ویروس کرونا را مانع تحصیل دانش‌آموزان ندانست و گفت: با وجود شرایط دشوار در سراسر کشور، فرآیند آموزشی از طریق شبکه‌های مجازی و صدا و سیما استمرار یافته است اما در عشایر به دلیل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود پوشش اینترنتی و همچنین بی‌بهره بودن دانش‌آموزان از گوشی هوشمند و تبلت، صدمات جبران‌ناپذیری به تحصیل دانش‌آموزان وارد شده است.

وی، از تشکیل کارگروهی ویژه در استان فارس با محوریت سازمان بازرسی کل کشور برای رسیدگی بیشتر به امور جامعه عشایری سخن گفت و ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته، شناسایی و اولویت‌بندی مسائل و مشکلات و نیز پیگیری‌های مستمر، تجهیـزات آموزشی، پرورشی و اداری ویژه مدارس عشایری تامین شده است.

بنا بر آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر است که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، جامعه عشایری این استان را تشکیل‌ می‌دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha