۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84156891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ تُن برنج طرح تنظیم بازار در بوکان توزیع شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی در حاشیه شهر در اولویت باشد، گفت: ۱۰۰ تُن برنج با هدف متعادل کردن قیمت ها در سطح این شهرستان توزیع شده است.

محمد امین‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بوکان، افزود: مناطق حاشیه و کم‌برخوردار این شهر و مددجویان نهادهای حمایتی باید در اولویت عرضه کالاهای اساسی قرار گیرد و در این راستا تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در اولویت کاری مسوولان مربوطه شهرستان قرار دارد. و نظارت و بازرسی‌ها در بازار باید با شدت بیشتری ادامه یابد.

وی بر ضرورت نظارت در خصوص زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: مسوولان با خدمت‌رسانی صحیح به مردم باید در شرایط اقتصادی کشور و فشارهای موجود در جامعه امیدآفرینی کرده و زمینه مشارکت مردم برای عبور از مشکلات کنونی را فراهم کنند.

فرماندار بوکان با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی در کشور بر ادامه نظارت‌ها بر بازار و برخورد با محتکران و گرانفروشان تاکید کرد و ادامه داد: در ۲ ماه گذشته ۱۰۰ تُن برنج در این شهرستان در مناطق مختلف شهر بوکان، سیمینه و روستاهای هر ۲ بخش توزیع شده است.

امین زاده افزود: از سهمیه برنج اختصاص یافته به این شهرستان نیز پنج تُن آن با قیمت مصوب در میان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی توزیع شده است.

وی بر نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی درگیر با موضوع طرح تنظیم بازار افزود: در صورت تخلف مباشرین و واحدهای صنفی بدون اغماض با آنها برخورد و در ادامه نیز از لیست توزیع کالاهای اساسی شهرستان حذف شوند.

امین‌زاده با اشاره به اقداماتی که در روزهای گذشته برای تعدیل قیمت مرغ شده است اظهار داشت: باید همزمان حمایت از مرغداری‌ها و کشتارگاه مرغ نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بر حمایت از کشتارگاه طیور شهرستان تاکید کرد و افزود: برای حمایت از کشتارگاه مرغ بوکان باید از ورود مرغ دیگر شهرستان‌های همجوار جلوگیری شود و مرغ زنده این کشتارگاه باید از مرغداری‌های بوکان تامین شود. 

فرماندار بوکان اضافه کرد: در این شهرستان، ۴۷ واحد مرغداری در بوکان وجود دارد که ۲۷ واحد آن فعال بوده و کار جوجه‌ریزی انجام می‌دهند.

وی در خصوص کارخانه‌های تولید قند شهرستان افزود: باید تلاش شود تا جلو تعطیلی کارخانه‌های تولید قند با حمایت مسوولان شهرستان گرفته شود چرا که بیش از ۴۰ خانوار از این راه امرار معاش می‌کنند.

شهرستان بوکان با ۲۵۸ نفر جمعیت دارای  ۱۲ هزار واحد صنفی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha