۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84157032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران سرد و بارانی می‌شود

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84157032
هوای مازندران سرد و بارانی می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران وضعیت جوی این استان را برای روزهای پایانی هفته بارانی و برفی همراه با کاهش چهار تا ۹ درجه‌ای دما پیش بینی کرده است.

به گزارش ایرنا ، بر اساس جدول پیش‌بینی‌های هفتگی هواشناسی مازندران سامانه بارشی و سرد از بعد از ظهر روز پنجشنبه وارد مازندران می شود و از اواخر روز با تشدید این سامانه، مردم مازندران شاهد کاهش محسوس دما و بارش باران خواهند بود.

بر اساس این گزارش ، سامانه بارشی ابتدا از غرب مازندران وارد شده و تا اواخر روز تمامی مناطق استان را در بر می گیرد که همراه با وزش باد و بارش باران‌های متناوب خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که سامانه بارشی تا اوایل روز جمعه مهمان استان است ، ولی سرمای ناشی از آن که به خاطر بارش برف در مناطق کوهستانی است ، برای روزهای بعد هم باقی خواهد ماند.

جدول پیش بینی پنج روزه دمای هوای مازندران هم نشان می دهد که بیشترین میزان کاهش دما در این مدت مربوط به گلوگاه با ۹ و پلسفید با هشت درجه سانتی گراد نسبت به امروز است. دمای هوای گلوگاه از ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری به ۶ درجه در روز جمعه می رسد. دمای هوای پلسفید هم از ۱۲ درجه در گرم ترین زمان امروز به چهار درجه در روز جمعه کاهش خواهد یافت.

دمای هوا در برخی از مناطق مازندران هم در این مدت در ساعات شب به زیر صفر خواهد رسید . بیشترین میزان کاهش شبانه دما مربوط به بلده شهرستان نور و رینه شهرتسان آمل است. دمای هوا در بلده جمع شب به ۱۰ درجه زیر صفر و بلده هم به ۹ درجه زیر صفر خواهد رسید.

آلاشت با ۶ درجه زیر صفر ، سیاه بیشه با پنج ، کجور با چهار و کیاسر با سه درجه سانتی گراد زیر صفر از دیگر مناطق مازندران هستند که یخبندان شبانه را تجربه خواهند کرد.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران هم از ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در گرم ترین زمان امروز به هفت درجه در روز جمعه کاهش خواهد یافت.

طبق پیش بینی هواشناسی، مازندران هفته آینده را با آسمانی صاف همراه با افزایش دما آغاز می کند.

بر اساس نقشه لحظه ای اعلام دمای هواشناسی مازندران ، در حال حاضر ساری و نوشهر با ۱۰ درجه بالای صفر گرم ترین و سیاه بیشه با صفر درجه سردترین مناطق مازندران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha