بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی مهاباد به کشت گندم اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: طی سال زراعی جاری ۴۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد کاهش یافته است.

رسول سعیدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اراضی زیر کشت رفته در سال زراعی جاری، ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و ما بقی نیز به صورت آبی به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، افزود: گندمکاران برای اراضی آبی از ارقام "میهن" و "پیشگام" و "حیدری" برای مزارع دیم ارقام "سرداری"، "باران"، "اوحدی"، "هما" و "آذر ۲" که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می‌کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: در سال زراعی گذشته، ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت و میانگین تولید گندم در مزارع دیم هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بود.

سعیدیان اضافه کرد: سال زراعی گذشته کشاورزان مهابادی ۲۶ هزار و ۲۱۸ تن گندم تولیدی خود را به هشت مرکز خرید تحویل دادند که به صورت تضمینی از آنان خریداری شد.

وی همچنین اضافه کرد: امسال همچنین چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان نیز به محصول جو دیم و ۶۶۷ هکتار نیز به کشت آبی همین محصول اختصاص یافته است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha