دقت و پیشتکار لازمه به ثمر رسیدن دانشنامه فرهنگ و تمدن هرمزگان است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: طرح «دانشنامه فرهنگ و تمدن هرمزگان» کاری ارزشمند و زمان‌بر است و لذا ضروری است که دقت و پشتکار لازم برای به ثمر رسیدن این طرح مهم فرهنگی اجتماعی وجود داشته باشد.

فریدون همتی روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه ریزی با اشاره به اهمیت بررسی دقیق دانشنامه فرهنگ و تمدن هرمزگان اظهارداشت: با توجه به قدمت فرهنگی استان هرمزگان این اقدامات بسیار خوب و ماندگار است و باید از همه ظرفیت‌ها برای به ثمر رسیدن این طرح بهره گرفت.  

وی ادامه داد: اگر این کار با دقت و نگاه خلاقانه با پشتوانه علمی و تاریخی این استان انجام شود به طور قطع می‌تواند تحولی اساسی در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان ایجاد نماید.

رییس حوزه هنری هرمزگان نیز گفت: دانشنامه فرهنگ و تمدن این استان یکی از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی استان است که در مرحله نخست با ۵۰ عنوان در حوزه‌های فرهنگ، هنر، موسیقی، بازی‌های محلی، تمدن، احزاب، گویش‌ها، مشاغل بومی منطقه و غیره اجرا خواهد شد .

انوشیروان پیش‌دار افزود: ۶ نسخه از این دانشنامه در سال‌های گذشته منتشر شده که استمرار این روند تمامی حوزه‌های فرهنگ و تمدن استان را دربرمی‌گیرد.

 طرح "دانشنامه فرهنگ و تمدن استان هرمزگان"آبان ماه امسال در کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری توسط انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری این استان ارائه و مورد تصویب کارگروه قرار گرفت.

یک جلد از دانشنامه فرهنگ و تمدن هرمزگان سال ۹۳ در پنج عنوان چاپ شده  و قرار است جلد دوم و جامع این مجموعه در۵۰عنوان به چاپ برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha