استاندار: دولت در حوزه آب وبرق هرمزگان موفق عمل کرده است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: دولت درحوزه آب و برق هرمزگان موفق عمل کرده و این استان در این بخش جزو سه استان برتر کشور شناخته شده است.

فریدون همتی روز سه شنبه در آیین قدردانی از دست اندرکاران پویش الف ب ایران هرمزگان که با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو برگزارشد، افزود: پویش الف ب ایران ابتکار خوبی بود که توسط وزارت نیرو در تمام کشور به اجرا درآمده و دولت در شرایط تحریم و کرونا توانسته موفقیت خوبی به دست آورد.

وی بیان داشت: بخش آب وبرق پراهمیت‌ترین زیرساخت تمام کشور است و تا این صنعت پیشرفت نکند هیچ صنعتی شکل نخواهدگرفت.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: امروز در جنگ اقتصادی تمام آحاد ملت و نقاط ایران در جنگ اقتصادی هستند و ملت ایران در این شرایط جنگ و تحریم گام‌های بزرگی برداشته که نمونه آن صنعت آب و برق است که اتفاقات مثبتی رقم زده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت تولید برق در استان، عنوان کرد: درچهار سال گذشته میزان تولید برق در هرمزگان از ۲ برابر عبور کرده که قابل قدردانی است و توانستیم تابستان امسال را بدون تنش پشت سربگذاریم.

آب سدهای هرمزگان را برای کشاورزی آزاد می‌کنیم

استاندار هرمزگان ابرازداشت: به ازای آبی که از محل آبشیرین کن‌ها برای بندرعباس تامین شده، آب سدهای شمیل و نیان و استقلال را برای کشاورزی آزاد می‌کنیم.

همتی ابرازداشت: تلاش ما این است که تمام نقاط ساحلی هرمزگان به عمق ۱۰۰ کیلومتر از طریق آب شیرین کن تامین شود و آب سفره‌های زیرزمینی برای توسعه کشاورزی استفاده شود.

وی بیان داشت: بازسازی مخزن‌های شهر بندرعباس باعث انقلابی درحوزه آب این شهر شد که باید آن را به مردم و رسانه‌ها بیان کرد چرا که از اقدام‌های نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اذعان کرد: به دنبال این هستیم که مطالعه سدسدیج و احداث سد گابریک سرعت بخشیده شود و منابع مالی مورد نیاز در بودجه تامین شود.

همتی ادامه داد: در منطقه حاجی آباد درتلاش هستیم که سه هزارهکتار زمین بایر را از طریق آب شیرین کن آباد کنیم که می‌توان گفت گام بزرگی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ابتکار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، ابرازداشت: هشت هزار چاه دایمی در باغات استان وجود دارد که می‌توان با احداث استخر باعث توسعه پرورش آبزی پروری شد و بهره وری آب را ارتقاء داد.

استاندارهرمزگان گفت: این امر نیازمند آموزش صحیح و فرهنگ سازی مناسب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha