صندوق کارآفرینی خراسان شمالی بیش از ۹۱۱ میلیارد ریال وام داد

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق در ۹ ماه امسال ۹۱۱ میلیارد و ۷۸۰ ریال تسهیلات برای اجرای هزار و ۴۵ طرح اشتغالزای استان پرداخت کرده است.

منوچهر نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات اعطایی در سال جاری به متقاضیان اشتغال نسبت به هدفگذاری صورت گرفته، در این مقطع ۱۱۴ درصد تحقق یافته است.

وی گفت: ۳۵ درصد از تسهیلات پرداخت شده در بخش خدمات، ۲۸ درصد در حوزه صنعت، ۲۶ درصد در بخش کشاورزی و ۱۱ درصد در سایر بخش ها بوده است.

وی افزود: از مجموع طرح های اشتغالزای استان شهرستان بجنورد با ۲۳۰ طرح و ۲۱۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال تسهیلات، بیشترین سهم را داشته است و پس از آن شیروان با ۱۹۱ طرح و ۲۰۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات و اسفراین با ۱۶۴ طرح اشتغالزا و ۱۶۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال تسهیلات در رده های بعدی قرار داشته اند.

نبی زاده اظهار داشت: از این تسهیلات شهرستان مانه و سملقان ۲۷ طرح و ۱۰۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، فاروج  ۱۸۱ طرح و ۹۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال، جاجرم ۱۰۰ طرح و ۴۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال، راز و جرگلان ۳۲ طرح و ۳۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و گرمه نیز ۲۰ طرح و ۴۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال بهره برده اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون این صندوق ۲ هزار و ۲۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار ۱۴ هزار و ۷۱۸ نفر قرار داده است که از این میزان پنج هزار و ۱۸۷ طرح اشتغالزا بوده است و مابقی نیز مربوط به وام ازدواج، ضروری، سپرده و سایر تسهیلات بوده است.

نبی زاده گفت: این میزان تسهیلات در زمینه های کشاورزی با هزار و ۴۸۵ طرح، صنعت ۲ هزار و ۸۴۱ طرح، خدمات چهار هزار و ۲۳۲ طرح بوده است و ۶ هزار و ۱۵۴ وام ضروری نیز پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی به نظارت مستمر و برخط بر نحوه اجرای طرح های زیر پوشش این صندوق اشاره کرد و گفت: تمامی طرح ها در نقشه جغرافیای استان زیر پوشش است و تصاویر تک تک طرح ها با توجه به پیشرفت فیزیکی زیر نظر و رصد کارشناسان صندوق است تا از انحراف احتمالی طرح ها ممانعت شود.

نبی زاده بر اجرای طرح های کوچک و خرد تاکید و اظهار داشت: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که در این استان نیز در این زمینه پتانسیل و ظرفیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه طرح های انجام شده توسط بانوان استان بسیار موفقیت آمیز بوده است افزود: ۳۶ درصد تسهیلات داده شده در استان به بانوان اختصاص یافته، ۶۳ درصد در اختیار  مردان قرار گرفته و ۶ درصد نیز به شرکت های حقوقی پرداخت شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha