۱۵۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در منطقه صنعتی خیرآباد، ۱۵۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورز آزاد شد.

محسن بنائیان روز سه‌شنبه در حاشیه اجرای حکم قضایی تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه صنعتی خیرآباد ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این حکم تخریب، دست زمین خواران و دلالان از اراضی کشاورزی خیرآباد ورامین کوتاه شد.

وی افزود: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در منطقه صنعتی خیرآباد ورامین و سوءاستفاده و سوداگری تعدادی از دلالان و زمین خواران، مدیریت جهاد کشاورزی ورامین نسبت به تشکیل پرونده برای این تخلف اقدام و در دستگاه قضا طرح شکایت کرد.

مدیر جهادکشاورزی ورامین اظهار داشت: با صدور حکم قضایی و دستور دادستان عمومی و انقلاب ورامین و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه صنعتی خیرآباد تخریب و اراضی کشاورزی به حالت قبل بازگشت.

وی گفت: با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز که عمدتا به صورت دیوارکشی و ساخت بناست، ۱۵۰ هزار متر مربع از ارضی کشاورزی آزاد شد.

بنائیان تأکید کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و منطقه صنعتی خیرآباد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

پیش از این نیز فرماندار شهرستان ورامین هر گونه ساخت و ساز در منطقه صنعتی خیرآباد ورامین را ممنوع اعلام کرده بود.

حسین کاغذلو نهم اردیبهشت ماه امسال در جلسه بررسی وضعیت شهرک صنعتی خیرآباد که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت: به منظور ساماندهی  و تعیین تکلیف وضعیت شهرک صنعتی خیرآباد، هر گونه ساخت و ساز مجاز یا غیرمجاز در این منطقه اقتصادی ممنوع شده  است تا پس از تعیین تکلیف وضعیت تغییرکاربری‌ها ، ساخت و سازهای مجاز با اخذ مجوز در این شهرک صنعتی انجام شود.

وی افزود: بر اساس بازدید صورت گرفته از شهرک صنعتی خیرآباد که با حضور دادستان، فرماندار، رئیس امور اراضی استان تهران و سرپرست جهاد کشاورزی ورامین صورت گرفت، مقرر شد تا هیچ گونه ساخت وسازی در شهرک صنعتی انجام نشود در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد می‌شود.

فرماندار ورامین گفت: تا پیش از این، خرید و فروش اراضی شهرک صنعتی خیرآباد صرفا در دفاتر مشاور املاک مجاور این شهرک انجام می‌شد که از این پس، هر گونه معامله اراضی شهرک صنعتی تنها پس از  استعلام از هیأت رئیسه شهرک صنعتی خیرآباد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می‌شود تا وضعیت کاربری اراضی مورد معامله مشخص شود.

لکه صنعتی خیرآباد ورامین، پس از سال های انتظار تولید کنندگان و صاحبان صنایع مرداد ماه سال ۹۶ با مصوبه هیأت وزیران به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد.

منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت ۳۵۰ هکتار و در ۶۷۷ قطعه احداث شده که از این میزان ، ۱۱۸ هکتار آن در قالب ۳۳۰ واحد فعال و ۲۳ هکتار در قالب ۱۳۰ واحد غیر فعال است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امناء وقت، این منطقه صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارند.

عمده تولیدات این منطقه بلورسازی ، ریسندگی ، تولید پارچه و پوشاک ، صنایع فلزی ، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.

شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.

از مجموع واحدهای تولیدی ، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha