۲ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84158163
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۴ بیمار کووید ۱۹ در شاهرود بستری هستند

۲ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۳
کد خبر: 84158163
۵۴ بیمار کووید ۱۹ در شاهرود بستری هستند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بستری ۵۴ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به درمان این بیماری خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن سه شنبه شب با بیان اینکه شمار مبتلایان به این ویروس از آغاز همه گیری تاکنون در گستره زیر مجموعه این دانشگاه به پنج هزار و ۴۴۰ تن رسید، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی شاهرود و میامی مراجعه کردند که از این تعداد سه تن بستری شدند.

وی با اشاره به برگزاری آیین شب یلدا و دورهمی های خانوادگی ، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های میدانی  از سطح جامعه و خانواده ها ، همراهی و همکاری مردم در برگزاری این آیین بسیار خوب بوده و از دورهمی‌های خانوادگی تا حدود زیادی پرهیز شده که این همراهی جای تقدیر دارد.

چمن با بیان اینکه برای مشاهده پیامد عدم رعایت برخی از خانواده ها باید ۲ هفته دیگر صبر کرد، ابراز داشت: شرایط رو به بهبود است اما همگان بدانند تا مهار کامل و کنترل همه گیری هنوز فاصله داشته و همچنان باید هوشمندانه مراقبت کنیم.

اکنون از نظر آلودگی به ویروس کرونا شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد قرار دارد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۱۸۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و سه تن رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۱۵ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ تن رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha