تصفیه خانه بزرگ شهرهای الف مازندران آماده دریافت آب سد البرز شد

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت که تصفیه‌خانه بزرگ شهرهای گروه الف مازندران با شست‌وشوی خطوط و انجام کارهای فنی برای دریافت آب از سد البرز و افتتاح رسمی آماده شده است.

 قربانعلی ولیزاده بورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای آماده سازی فاز نخست این تصفیه خانه بزرگ برای افتتاح ، می بایست برداشت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه  آب سد البرز برای تصفیه خانه موقت در روستای طلوت متوقف می شد که این کار طی ۲ روز گذشته انجام شد تا خط انتقال و اتصال تصفیه خانه به آب سد البرز فراهم شود.

وی با اعلام این که اتصال ورودی و خروجی تصفیه خانه اصلی و رفع شکستگی خط انتقال در مناطق بالا دست هم طی ۲ روز گذشته پایان یافت ، گفت : تعویض شیر تخلیه خط انتقال واقع در مرزیکلا و تعویض شیر پروانه ای با قطر یک هزار میلی متری خروجی سد البرز  از جمله اقدامات فنی بود که در این مدت انجام شده است .

فرماندار بابل از صبوری شهروندان بابلی و بابلسری به خاطر تحمل افت چند روزه فشار شبکه آب که در پی آماده سازی تصفیه خانه بزرگ رخ داد ، قدردانی کرد و افزود : البته افت فشار آب در چند روز گذشته در چندین مرحله برای شهروندان اطلاع رسانی شده بود ، ضمن این که ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی در بابل و پنج دستگاه در بابلسر مستقر بود تا در مسیرهای مورد درخواست آبرسانی کنند.

ولیزاده بورا از افتتاح تصفیه خانه طی روزهای آینده خبر داد و گفت : خوشبختانه مشکل کدورت آب در بابل طی سال‌های اخیر بعد از هرگونه سیلابی شدن مناطق بالادست پشت سد البرز رخ می داد با افتتاح فاز نخست تصفیه خانه از بین خواهد رفت.

اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران که ساخت تصفیه خانه یکی از اجزای آن است از سال ۸۸ شروع شد و در دولت یازدهم و دوازدهم با تزریق بودجه سرعت گرفت.

این طرح که دارای حدود ۵۵ کیلومتر لوله گذاری است ، به شهرهای بابل ، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار آبرسانی می کند.

آخرین بار مرداد ماه امسال محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه بازدید کرد و برای تکمیل آن بودجه اختصاص داد.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای مازندران ، معاون رییس جمهوری در سفرش پرداخت بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه را تا پایان سال جاری مصوب کرد تا با هزینه این مبلغ یک هزار لیتر بر ثانیه آب شرب از این تصفیه خانه وارد مدار شهرهای گروه الف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha