۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84158528
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۱۳ درصدی ولادت در قم

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 84158528
کاهش ۱۳ درصدی ولادت در قم

قم- ایرنا- مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۳ هزار و ۵۲۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

منوچهر تیموری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، فاطمه زهرا، معصومه، نازنین، زهرا، رقیه و نرگس میان نوزادان دختر و نام‌های علی، امیرعلی، محمدحسین، امیرحسین، امیرعباس، علیرضا، حسین، محمدمهدی، محمدعلی و محمدرضا بیشترین فراوانی را میان نوزادان پسر داشته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، نرخ باروری(میانگین تعداد فرزندانی که یک زن در طول زندگی‌اش به دنیا می‌آورد) در استان ۱.۹ فرزند و نرخ خام ولادت(تعداد وقایع ثبت شده به ازای هر هزار نفر جمعیت) در استان ۱۶.۴ بود.

به گفته وی، تعداد ولادت‌های ثبت شده در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹ نسبت به روزهای معمول سال ۲.۵ برابر بود.

وجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار سند ولادت و وفات در قم

تیموری بیان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار سند ولادت و وفات در این استان وجود دارد که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور آرشیو و بارگذاری شده است.

وی با بیان این‌که قدمت ثبت‌احوال قم به ۹۵ سال می‌رسد، افزود: ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۰۴ اولین سند ثبت‌احوال به نام حاجی میرزا حسین‌خان سعیدی در این استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: هر فرد با استفاده از کد ملی اختصاصی می‌تواند خدمات سجلی در اقصی نقاط کشور دریافت کند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم خاطرنشان کرد: برای ثبت واقعه ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز مهلت تعیین شده که در استان قم ۹۸ درصد وقایع حیاتی در این مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان در سه بیمارستان ایزدی، شهدا و گلپایگانی و همچنین آرامستان بهشت معصومه(س) ماموری برای ثبت ولادت و وفات مستقر شده است.

سوم دی‌ماه به نام روز ثبت‌احوال نام‌گذاری شده است و شعار امسال «ثبت‌احوال هوشمند، امنیت و هویت در فضای مجازی، خدمات فراگیر» است.

اخبار مرتبط

  • تولد ۴۳۶۹ نوزاد در قم

    تولد ۴۳۶۹ نوزاد در قم

    قم- ایرنا- مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: در سه ماه نخست امسال، چهار هزار و ۳۶۹ نوزاد در استان قم…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha