آمریکایی‌ها نگران سوء مدیریت تازه ترامپ

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 84158633
آمریکایی‌ها نگران سوء مدیریت تازه ترامپ

تهران – ایرنا – شناسایی نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که موجب شده تا ده ها کشور جهان اقدام به قطع پروازها از مبدا و یا به مقصد انگلیس بکنند، موج تازه ای از نگرانی به سبب اهمال و سوء مدیریت ترامپ در مواجهه با این ویروس جدید، را در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، درحالی که ۵۰ کشور جهان اجازه پرواز از مبدا لندن به علت شیوع ویروس جهش یافته کرونا را لغو کرده و یا دیگر محدودیت های ترددی را اعمال کرده اند، از جمله فرانسه اقدام به بستن مرزهای خود با این کشور جزیره نشین نموده، اما دولت فدرال آمریکا که دونالد ترامپ در راس آن قرار دارد هیچ واکنش و اقدامی برای اعمال محدودیت هایی دراین باره انجام نداده است.

کارشناسان امور بهداشت و درمان در آمریکا نسبت به این مساله نوظهور هشدار داده و حتی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا که با بحران شیوع کووید-۱۹ در بدو ورود به کاخ سفید مواجه است، خواستار اقدام در این زمینه شده است.

بایدن خواستار انجام آزمایش از این نوع ویروس جهش یافته از مسافرانی که از مبدا انگلیس عازم آمریکا هستند، شده است.

شهردار نیویورک خواستار قطع پروازها از لندن به نیویورک شد

«بیل دبلاسیو» شهردار نیویورک در یک نشست خبری گفت که وی به شدت نگران این موضوع است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاری که  پرسیده بود به نظر دولت فدرال به ریاست جمهوری  ترامپ به مانند ویروس کرونا مایل به انجام کاری در قبال این مساله نیست، چه نگرانی از جانب شما وجود دارد.

شهردار نیویورک گفت: بواقع من به شدت نگران این موضوع هستم و معتقدم که باید پروازها  از مبدا لندن به نیویورک حتی بصورت موقت قطع شود.

دبلاسیو افزود: تلاش دارم تا با سایر مقامات  در سطح فدرال دراین زمینه گفت و گو کنم و می دانم که این مساله از سوی دولت ترامپ پذیرفته نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم این کار را در این دولت انجام دهیم، تلاش خواهیم کرد تا محدودیت انجام پروازی از انگلیس به آمریکا را بر سر این ویروس جهش یافته، در دولت آتی بایدن انجام دهیم.

جو بایدن روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره ویروس جدید کرونا در انگلیس و اینکه آیا پرواز از آن کشور تعلیق می‌شود، گفت: (تعلیق پروازی) پیش از این وجود داشته است.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس که ۷۰ درصد از نوع قبل سریع‌تر منتشر می‌شود وحشتی را در جزیره ایجاد کرده که باعث آشفتگی در مرز بین انگلیس با فرانسه شده، فروشگاه‌ها دوباره سیاست جیره بندی کالاها را به اجرا گذاشته و مردم به فکر فرار از مناطق با سطح بالای عفونی افتاده‌اند.

فرانسه از ۲۹ آذرماه تمام مسیرهای رفت و آمد با انگلیس را مسدود و بیش از ۵۰ کشور دیگر هم محدودیت‌های مشابهی را وضع کرده‌اند. محدودیت حمل و نقل کالا بین انگلیس و فرانسه نگرانی‌های عمیقی را در مورد کمیاب شدن کالاهای اساسی در انگلیس به‌وجود آورده است. گزارش‌ها حاکیست که بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ کامیون باری در منطقه مرزی «کنت» به دلیل محدودیت‌های جدید سرگردان شده‌اند.

با این شرایط اکنون آمریکایی ها هراسناک از سو مدیریت جدید ترامپ در مواجه با این بحران جدید ویروسی شاهد رکورد تازه ای در شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشورشان هستند.

اکنون آمریکا با بیش از ۱۸ میلیون و ۶۰۰هزار مبتلا به ویروس کرونا   که از این تعداد بالغ بر ۳۳۰هزار نفر جان باخته اند، کانون شیوع بیماری کووید -۱۹ درجهان شناخته می شود.

**۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha