۴ دی ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84158754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ حلقه چاه‌ غیرمجاز در مهاباد مسدود شد

۴ دی ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبر: 84158754
 ۵۲ حلقه چاه‌ غیرمجاز در مهاباد مسدود شد

مهاباد- ایرنا- مدیر امور آب مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ حلقه چاه غیرمجاز آب‌های زیرزمینی واقع در این شهرستان با تعامل و همکاری کشاورزان مسدود شده است.

رضا جهین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انسداد این تعداد چاه، سالانه از تخلیه و برداشت غیرمجاز بیش از ۳۳۰ هزار متر مکعب آب‌های زیرزمینی در این شهرستان جلوگیری شد.

وی ادامه داد: انسداد تکلیفی چاه‌های غیرمجاز این شهرستان امسال ۱۲۰ حلقه تعیین شده است که تا آخر سال با اخذ دستور قضایی و همکاری کشاورزان نسبت به انسداد آنها اقدام می‌شود.

مدیر امور آب مهاباد با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۲۶ حلقه چاه در ۲ بخش مرکزی و خلیفان مسدود شده بود، اضافه کرد: با شناسایی چاه‌های غیرمجاز و اخذ حکم قضایی، مسدود شدن آنها تا پایان دی‌ماه نیز به بیش از ۸۰ درصد سهمیه ابلاغی خواهد رسید.

جهین اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۴۴۳ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آنها بالغ بر ۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی تاکید کرد: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آنها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود.

جهین بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۷۱۸ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و ۳۲۳ حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه ۴۴.۵ میلیون مترمکعب، ۱۹۷ حلقه با حجم تخلیه ۳.۵ میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و ۵۹ حلقه نیز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب روستایی و سه حلقه چاه با حجم یک میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب شرب شهری است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha