۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84158886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار فارس: بافت تاریخی شیراز احیا شود

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84158886
استاندار فارس: بافت تاریخی شیراز احیا شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی کلانشهر شیراز گفت: امیدواریم شاهد احیا و زنده شدن دوباره بافت تاریخی این شهر باشیم.

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس در مطلب چهارشنبه خود به نقل از عنایت‌الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر عامل صندوق احیای بافت‌های تاریخی افزود: وجود بیش از سه هزار اثر ثبتی در فارس نیز بیانگر حجم و ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی این استان است.
او ادامه داد: استان فارس در حوزه صنایع‌دستی رونق مناسبی نداشته که در این زمینه باید از ظرفیت‌های صندوق احیای بافت‌ها استفاده کنیم.
وی، تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات صندوق احیا را از جمله ضرورت‌های کاری برشمرد و گفت: راه‌اندازی شعب استانی و اولویت‌بندی، از جمله پیشنهادهایی برای توسعه فعالیت‌های صندوق است که در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کامل و مطلوب کرد.
استاندار فارس افزود: دولت در این نوع فعالیت‌ها رقیب بخش خصوصی نیست و فعالیت‌های مناسبی نیز در موزه‌ها و خانه‌های تاریخی انجام شده که باید در سایر بخش‌های تاریخی هم  تسری یابد تا بتوان به زنده شدن بافت تاریخی شیراز امیدوار بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha