۴ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84158933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ واحد تولیدی در زنجان دارای خانه بهداشت کارگری هستتند

زنجان - ایرنا- مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان دارای خانه‌های بهداشت کارگری هستند و پیگیری برای راه اندازی این مراکز در واحدهای واجد شرایط دیگر نیز در دستور کار است.

 سجاد اجاقلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ماده ۱۴۷ قانون کار دولت مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی در کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مواد مصرح در قانون واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار ملزم به ایجاد مرکز مراقبت‌های بهداشتی شده‌اند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هدف از تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری، تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط‌های کار تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی است.

اجاقلو افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استان، در سال جاری نسبت به نظارت و بروز رسانی آمار بنگاه‌های اقتصادی دارای خانه بهداشت کارگری اقدام کرده است.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با وجود شرایط بوجود آمده ناشی از بیماری کرونا، بازدیدهای مشترک از واحدهای تولیدی جهت ایجاد خانه‌های بهداشت جدید، تقویت خانه‌های بهداشت موجود و برگزاری دوره‌های بازآموزی برای مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری (به‌صورت مجازی) در دستور کار قرار دارد. 

وی تعداد کارگاه‌های هدف گذاری شده بر اساس وضعیت آنها در شهرهای استان را سه هزار و ۱۲۱ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۳۷ واحد بالای ۵۰ نفر نیروی کار شناسایی شده و ۲ هزارو ۸۸۴ کارگاه نیز کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار  دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha