۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگران خراسان رضوی فاقد شغل هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۱۱ هزار نفر از فرزندان شاهد و جامعه ایثارگران استان فاقد شغل هستند که طی تفاهمنامه‌ای بین استانداری و بنیاد شهید کشور برای سه هزار نفر آنان شغل ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام حسین معصومی روز پنجشنبه در دیدار با مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: در اجرای این تفاهمنامه، افراد فاقد شغل جامعه ایثارگران و فرزندان شهدا و سهم هر شهرستان از این تعداد مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این راستا انتظار می‌رود هر دستگاه اجرایی استان ۲۵ درصد از نیروهای انسانی خود را از جامعه ایثارگران به کار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: براساس این تفاهمنامه، یکی از تعهدات این بنیاد که اجرای آن موکول به اقدام اولیه سایر دستگاه‌های اجرایی می‌باشد، مشارکت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پرداخت تسهیلات به هزار نفر از ایثارگران است.

وی افزود: مشاوره، آموزش و توانمندسازی ایثارگران در راستای بهره مندی از ظرفیتهای اشتغالزایی استان، معرفی ایثارگران متقاضی به شرکتها، واحدهای تولیدی و مراکز وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به میزان کل جذب و بکارگیری آنها، پیگیری اجرای برنامه‌های مورد تفاهم در زمینه استخدام از دیگر تعهدات بنیاد شهید در این تفاهمنامه است.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: باید یک کمیته اجرایی متشکل از سازمانهای جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت و اداره کل کار در خراسان رضوی تشکیل شود تا این تفاهمنامه اجرایی گردد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: هماهنگی و برنامه ریزی لازم با سازمانها، شرکتها و موسسات برای تامین اشتغال سه هزار نفر از ایثارگران جویای کار که شامل فراهم کردن زمینه ایجاد خوداشتغالی و کارآفرینی هزار نفر با تسهیل در صدور کلیه مجوزها و پرداخت منابع اعتباری است، انجام می‌شود.

مهدی تقوایی افزود: براساس این تفاهمنامه باید هزار نفر از جامعه ایثارگران استان در همه کارگاه‌های تابع قانون کار واحدهای دولتی و غیردولتی استان در اجرای ماده ۳۰ قانون کار مبنی بر جذب دستکم ۳۰ درصد از ایثارگران به کار گرفته شوند. 

وی ادامه داد: در اجرای یکی از بندهای این تفاهمنامه مبنی بر تعهدات استانداری مرتبط با شهرداری مشهد، صدور مجوز غرفه میادین و بازارچه‌های خوداشتغالی و دکه از طریق شورای اسلامی با هماهنگی بنیاد شهید استان یا معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد برای ایثارگران باید انجام شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی پیگیری واگذاری بخشی از غرفه‌های نمایشگاه‌های استان با اولویت ایثارگران، تسهیل و اعطای مشوق در واگذاری زمین شهرکها و نواحی صنعتی به ایثارگران واجد شرایط، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان به منظور ارایه مشاوره‌های فنی و تخصصی به ایثارگران را از دیگر تعهدات استانداری در این تفاهمنامه برشمرد.

در این راستا تفاهمنامه‌ای بین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان رضوی برای ایجاد سه هزار فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و جامعه ایثارگران استان به امضا رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha