۴۰ میلیارد ریال برای اجاره ماشین‌آلات راهداری در زنجان هزینه شد

زنجان – ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و‍ نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: برای اجرای طرح زمستانی امسال ۴۰ میلیارد ریال جهت اجاره انواع ماشین‌آلات سنگین راهداری هزینه شده است.

جواد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر عمر متوسط ماشین‌آلات سنگین شامل بیل مکانیکی، لودر، گریدر و بولدزر ۲۴ سال است که این مهم نسبت به میانگین عمر ماشین آلات کشوری در وضعیت مطلوبی است. 
به گفته وی، متوسط ماشین‌آلات نیمه سنگین و کامیون در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ۲۲ سال و عمر متوسط ماشین‌آلات سواری و کمک ‌دار نیز ۱۱ است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و‍ نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۴۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات در راهداری زمستانی استان به کارگیری شده است که در زمان اضطراری و برف و وقوع کولاک در برف‌روبی و بازگشایی مسیرهای مسدود شده و برای کمک به هموطنان در راهدارخانه‌های استان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یوسفی از اجاره ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات برای طرح راهداری زمستانی در سالجاری خبرداد و اظهارداشت:  با توجه به اینکه هزینه اجاره ماشین آلات در سالجاری ۴۰ میلیارد ریال است هزینه نگهداری نیز کمتر از اجاره نیست.
وی تاکید کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات راهداری در سطح استان زنجان هزینه شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و‍ نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امسال ۲۰ هزار تن شن، ماسه و نمک از سوی اداره کل راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای استان خریداری شده که ۱۷ هزار تن از آن حال در راهدارخانه‌های زنجان توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha