۸ هزار و ۸۸۵ تن کالای اساسی در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان ماه گذشته هشت هزار و ۸۸۵ تن انواع کالای اساسی به منظور تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

الیاس جویبان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰۰ تن برنج نیز اکنون در حال توزیع و ۲۷۰ تن روغن جامد و ۱۹۲ تن شکر در حال جذب است که به زودی توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: اقلام اساسی شامل برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت گوساله، روغن خوراکی و میوه شب عید است که به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در استان توزیع می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۲ هزار و ۷۴۵ تن برنج، سه هزار و ۱۹۰ تن شکر، ۸۱۰ تن گوشت مرغ، ۲۳۰ تن گوشت گوساله و هزار و ۱۰۰ تن میوه برای استان جذب و توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع ۸۱۰ تن روغن خوراکی از ابتدای آبان امسال تاکنون در استان تصریح کرد: همچنین ۲۷۰ تن روغن در حال جذب است اما همچنان با کمبود روغن در استان مواجه‌ایم.

جویبان گفت: برای تامین ۳۰۰ تن روغن خوراکی مورد نیاز استان، پیگیری لازم از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخی کارخانه‌ها متعهد به تولید روغن مایع شده‌اند عنوان کرد: افزایش قیمت‌های ناشی از تامین ارز سبب مشکلاتی برای تامین مواد اولیه برخی کارخانجات شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز سبب افزایش قیمت کالاهای اساسی شده است افزود: در حال حاضر قیمت برنج هندی هر کیسه ۱۸۵ هزار تومان و شکر هر کیلوگرم هشت هزار و ۷۰۰ تومان مصوب شده است.

وی گفت: همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۱۵ هزار تومان، گوساله ۷۰ هزار تومان و روغن خوراکی پنج کیلوگرمی ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha